Herní trpasličí pravidla
Ve Warhammeru je momentálně osmá herní edice. Trpaslíci v ní hrají podle pravidel 8 edičního Army booku.
Trpasličí zástup
Speciální pravidla:
Následující pravidla platí pro všechny modely v trpasličí armádě.
Dědičná zášť ( Ancestral Grudge ): trpasličí zášť vydrží velice dlouho, pravděpodobně navěky. Trpaslíci nikdy neodpustí pád svých pevností do rukou nepřátelských ras. Trpaslíci nenávidí všechny druhy orků, goblinů a snotlingů, včetně nočních goblinů, černých orků, hobgoblinů, gnoblarů …. ve skutečnosti všechny druhy zelených kůží! Taktéž nenávidí všechny druhy krys ( Skaveni ).
Chceteli zjistit hloubku trpasličí zášti, jakou cítí vůči ostatním rasám, hoďte 1D6 po rozmístění armád a ještě před Vanguard pohybem a porovnejte s následující tabulkou:
1. – 2. Osobní pomsta
Trpasličí generál nesnáší ( Hatred ) nepřítelova generála.
3. – 4. Zahořklé odhodlání
Všechny přátelské modely charakterů se zvláštním pravidlem Dědičná zášt ( Ancestral Grudge ) nenávidí všechny hrdiny protivníka.
5. – 6. Žhavé nevyřízené účty
Všechny přátelské modely se zvláštním pravidlem Dědičná zášť nenávidí všechny modely v nepřátelské armádě.Trpasličí výroba ( Dwarf crafted ): Střelecké útoky provedé pomocí zbraně, která má toto pravidlo, nemají -1 postih na reakci Stát a střílet.
Rozhodný ( Resolute ): Modely s tímto zvláštním pravidlem mají +1 sílu v kole, ve kterém útočili do boje.
Neoblomný ( Relentless ): Jednotky kompletně složené z modelů s tímto zvláštním pravidlem nemusí projít testem na morálku ( LD ) aby mohly běžet, bez ohledu na blízkost nepřítele.
Štítová zeď ( Shieldwall ): V kole, ve kterém byly jednotky s tímto zvláštním pravidlem napadeny, mají +1 bonus na obraný hod ( Parry save, celkově 5+ ward save ), pokud splňují podmínky na jeho hod. Toto pravidlo platí, ikdyž je napadená jednotka už v boji s jinou jednotkou.
Přirozená odolnost ( Natural Resistance ): Když trpasličí armáda skouší rozptýlit kouzlo ( dispel ), má +2 bonus ke každému takovému hodu. Pokud trpaslíci bojují po boku jakéhokoliv kouzelníka ( ať už ve stejné armádě, nebo po boku spojeneckých sil ) tento bonus ztrácejí – kouzelníkova přítomnost tuto vrozenou vlastnost ruší.
Vybavení:
Trpasličí puška:
Puška trpasličích hromovládců nazývaná velmi pověrčivými kmeny goblinů „dračí dech“, má proti hrubým napodobeninám, které používají ostatní národy, mnoho vylepšení.
Maximální dostřel: 24“; Síla: 4
Pravidla: proráží brnění ( navíc -1 od AS ), pohyb nebo střelba, nemají -1 postih na zásah při reakci Stát a střílet.
Gromrilové brnění:
Brnění vyrobené z kovu známého jako gromril, patří ve známém světě mezi nejtužší a nejsilnější. Je známé pod různými jmény jako např. meteorické železo, silverstone, hammernought brnění atd. Gromrilové brnění používají pouze bohatí trpaslíci a elitní ironbreakers. Výroba tohoto brnění se datuje až ke Zlatému věku.
Pravidla: gromrilové brnění dává 4+ k hodu na brnění.
Velká zbraň:
+2 k síle, bojuje jako poslední, nemůže se použít štít
Druhá ruční zbraň:
+1 útok ( například zabijáci )
Pistole:
Na blízko: síla jako nositel, útok navíc ( +1 A ), vyžaduje obě ruce.
Na dálku: síla 4 ( -1 AS ) a průraznost ( -1 AS ), dostřel 12 palců, nemají -1 postih na zásah při reakci Stát a střílet, nemají postih -1 za pohyb a střelbu.
Více pistolí ( střelba ): síla 4 ( -1 AS ), dostřel 12 palců, nemají -1 postih na zásah při reakci Stát a střílet, nemají postih -1 za pohyb a střelbu, -1 postih na zásah pokud střílí dvěma.
Kuše:
Ať už starší model s dřevěnou pažbou, nebo jedna z novějších ocelových zbraní, všechny trpasličí kuše jsou přesně vyrobené zbraně, schopné roznášet smrt na dálku.
Síla 4 ( -1 AS ), dostřel 30 palců, pohyb nebo střelba, nemají -1 postih na zásah při reakci Stát a střílet.
Vrhací sekyra:
Dostřel 6 palců, +1 k síle, nemají postih -1 za pohyb a střelbu.
Brnění:
Lehké brnění +1 k hodu brnění.
Těžké brnění +2 k hodu brnění.
Gromrilové brnění +4 k hodu brnění.
Štít +1 k hodu brnění, 6+ hod na záchranu ( ward save ).
Text z Anglického originálu Games Workshopu přeložil Dupi.