Velikonoční mač na Hané 19. – 20. 4. 2014
Dne 19. – 20. 4. 2014 se konal turnaj zvaný Velikonoční mač na Hané, který pořádal spřátelený klub Warhammer na Hané. Místo konání byly Troubelice ( což je pro nás 390 km cesty tam a dalších 390 km zase zpátky ). I přesto jsme se dohodli, že DUPI a Blackwwidow společně vyrazí reprezentovat barvy našeho klubu Pavéza. Hrálo se na 2400 bodů, pravidla dle ETC, bez speciálních charakterů.
Dorazili jsme tam v pátek v noci ( díky práci a dlouhé cestě ). Slavnostně nás uvítal Gurgy a Fofr a herní víkend započal. Prostředí bylo skvělé, protihráči v pohodě, atmosféra na jedna mínus. To mínus dostávají organizátoři za stálý problém, který se řeší na všech turnajích. A tím je zamykání dveří na noc. Takže jsme se všichni kuřáci v noci potlávali na záchodě u okýnka a spiklenecky tam tajně kouřili
Dalším mínusem byly pro mě všudypřítomný mravenci, kteří mi sežrali zásobu řízků. Přes noc šílené chrápání. A v sobotu nekočná čekačka na jídlo při hromadné objednávce ( hádejte kdo ho dostal jako předposlední
). Ale to jsou věci, které organizátoři nedokáží vychytat, to zamykání ano. Takže hodnocení 1 mínus.
Zbytek organizace byl prvotřídní. Stoly vpohodě, terény dostačující, počasí luxusní, okolní prostředí klidné a krásné, jídlo perfektní ( včetně domácího guláše ), organizátoři milí a vstřícný, spoluhráči super, prostě příště znovu
Celkově tu postupně popíšu 5 bitev. Na trunaj jsem jel s trpaslíkama, kteří byly čerstvě po nové edici. S armádou jsem měl nahráno, ale ještě pořád jsem hledal ideální skladbu armády, což se nejvíce ukázalo v klíčových momentech ( hlavně v poslední bitvě ). Po tomto turnaji jsem tuto sestavu dopiloval a předvedl s ní životní výkon později na turnaji Sekačka ( ale o tom jindy ). Každopádně sestava je to defenzivní. Nakonec se mi jako největší slabina ukázalo málo obrany na magii. Cílem bylo nahrát alespoň 50 bodů, ideálně 60. Skončilo to 40ti bodama, protože jsem měl neuvěřitelnou smůlu na soupeře a nejvíc to dodělala poslední bitva. I přesto jsem byl se svým výkonem spokojený, protože jsem nedělal výrazné chyby, stál jsem proti známým jménům a ověřil jsem si, že mnou zvolená sestava armády má budoucnost ( po přestavbě antimagie, rare slotu a doladění core a hero slotů ). Přistupme k jednotlivým bitvám.DUPI rozpis armády:
Lord s nosiči, lepší save, 4+ ward save, velká zbraň, +1 odolnost, +1 život
Thane s BSB, štít, Stubborn do 12tipalců
Runesmith, lepší save, +1 útok, štít, dispel svitek
Inženýr, lepší save, velká zbraň
3x gyrocopter
3x 11 válečníků, štíty, muzikant, veterán
25 válčníků, velká zbraň, plná CG
3x dělo s runami
1x varhanové dělo, +1 na zásah
13x hammerers, plná CG, +2 na dispelPRVNÍ HRA
Nastoupil proti mě hráč Golimek se vznešenými elfy. Jelikož mám proti vznešeným elfům nahráno nejvíce bitev a znám jejich jednotky, věřím si při nejhorším na 10:10. Strategie je jednoduchá. Sevřít se na bojišti podle postavení terénu, pohlídat si kouzlo kometu, odstřelit s děly balisty a draka, nedovolit mu nikde obejít pěchotu ke strojům, gyrokoptérama opruzovat a škodit kde se dá a jako lákadlo mu nastrčit varhanové dělo. Soupeř reaguje tak jak potřebuji a opravdu se vrhá na nastrčené vahanové dělo. Zbytek bitvy probíhá podle očekávání. Jediné co se mi nedaří zabít je drak. I přes opakovanou střelbu děly si po bojišti lítá s jedním životem až do konce hry, škodí s ním kde se dá a zachraňuje tak 600 bodů za něj. I přes tuto nervy drásající skutečnost skončil výsledek 14:6 vítězstvím pro mě. Soupeř byl naprosto vpohodě a hrálo se mi s ním skvěle. Hrál se normální scénář.
Golimek hrál přibližně:
4x balista
1x chariota
1x velký drak s hrdinou
1x pěší regiment s velkým mágem
1x velký jízdní blok s dvěma hrdiny
1x menší jízda
1x větší orel
3x 5 lučištníkůNastoupil proti mě hráč Deff se skaveny. Z téhle bitvy cítím průšvih. Znám přesně tuhle skavení sestavu a tak vím, že soupeř díky zvonu bude 6x házet, jestli na místě nevyhrál. Taktéž díky praporu s bouří si nezalítám a nezastřílím. Ukázkový roster, který nechci potkat v rukou zkušeného protivníka, který zná svojí i mojí armádu. Cíl je jasný. Hraju o co nejmenší prohru. Vysněný cíl mám 10:10, ale reálně se modlím za 8:12 pro soupeře. Stavím se do rohu a uzamykám se proti jeho přepadovým týmům. Taktéž se od něj snažím držet co nejdál, aby soupeř nedosáhl kouzly a střelbou. V hlavě se mi zrodí myšlenka, zkusit soupeře gyrokoptérama vyprovokovat k nějaké akci či drobné chybě, které bych ihned využil. Bohužel pro mě je Deff zkušený hráč a na tenhle trik mi neskáče, gyrokoptéry zkušeně zlikviduje a díky bodům za ně vyhrává 12:8. Příště si tyhle divoké myšlenky odpustím, jinak by to bylo 11:9. Soupeř byl naprosto vpohodě a hrálo se mi s ním skvěle. Hrál se normální scénář.
Vtipná tečka byla, že soupeře ten den čekali třetí trpaslíci a mě znovu skaveni. Štěstí je fakt potvora, protože to je přesně ta armáda, kterou nechci potkat.
Deff bitvu popsal:
2. bitva Dupiho trpaslíci 3x kanón, 1x orgána, král na štítu, svitkonoš, bsb se stubbornem, inženýr možná dva, 3x helikoptéra, 4×10 warriorů, jednotka kladiv.
Volím stejnou taktiku jako na Houbu, Dupi ví co ho čeká tak se na to připraví, znemožní mi útok gutterů na stroje a pak je to podobný jako proti Houbovi. Za kopec schovám i kanón a jdu zvonit. Dupi se mě pokusí krapet terorizovat třema helikoptérama, ale ty mu zničím pomocí storm banneru a soustředěné salvy kouzel a gutterunnerů. To jsou vpodstatě jediné ztráty které v bitvě proběhnou. Zvonění na správnou frekvenci se mi povede jen jednou a vezmu všem strojům za dva životy. Bohužel už je až na orgánu nedorazím.
Skončím 12:8 pro skaveny a říkám si, že s trpalsíky je to celkem slušná zábava (miluju to napětí v jejich tváři, když hážu na zvon), ale už by to chtělo něco jinýho. A tak samozřejmě dostávám dalšího trpaslíka .-)
Deff hrál:
Grey Seer @ 510.0 Pts, Power Scroll, Skalm, Dragonbane Gem, Screaming Bell
Assassin @ 170.0 Pts, Weeping Blade, Potion of Strength
Chieftain @ 87.0 Pts, BSB, HA, Standard of Discipline
Warlock Engineer @ 90.0 Pts, lvl1, Dispel Scroll
Warlock Engineer @ 85.0 Pts, lvl1, Warp-Energy Condenser
40 Stormvermin @ 355.0 Pts, FCG, Storm Banner
40 Skavenslaves @ 86.0 Pts, mus, šamp
40 Skavenslaves @ 86.0 Pts, mus, šamp
40 Skavenslaves @ 86.0 Pts, mus, šamp
5 Giant Rats @ 23.0 Pts, 1 Packmasters
5 Giant Rats @ 23.0 Pts, 1 Packmasters
9 Gutter Runners @ 162.0 Pts, Poisoned Attacks; Sling
9 Gutter Runners @ 162.0 Pts, Poisoned Attacks; Sling
1 Doomwheel @ 150.0 Pts
1 Hellpit Abomination @ 235.0 Pts
1 Warp-lightning Warp Cannon @ 90.0 PtsNastoupil proti mě hráč Cafferccan se skaveny. Smůla jak hrom. Soupeř má téměř identickou armádu jako měl Deff. Jako kdyby je vzali přes kopírák. Takže zase průšvih a hraju zase o co nejmenší prohru. Strategie je naprosto stejná jako předtím, akorát tentokrát nebudu riskovat s gyrokoptérama. Takže se stavím co nejdál od soupeře, pevně svírám armádu v rohu,aby na mě nemohli přepadové týmy a silně se modlím v Grimnira. Bohužel ten mě nevyslyšel a soupeř zazvoní, čímž zlikviduje v jednom kole tři stroje, čtvrtý těžce poškodí a otevře si tím cestu přepadovým týmům. Prostě rozhodli hody v jediném kole a já zbytek hry zachraňoval co se dalo. Výsledek je 12:8 pro skaveny. Z téhe hry odcházím rozpačitý, nedělal jsem chyby a přesto jsem prohrál. Snad už třetí skaveny nepotkám. Soupeř byl naprosto vpohodě a hrálo se mi s ním skvěle. Hrál se scénář vlajky, který nikdo nesplnil.
Cafferccan hrál:
Kromě rozdílů v opruzu, hrál stejný roster jako Deff.Nastoupil proti mě hráč Ampy s démonama. Když jsem jel na tento turnaj, řikal jsem Blackwidowwovi, že nechci potkat dvě armády: skaveny a démony. Tak toliko ke štěstí na soupeře. Z této bitvy mám opět nepříjemný pocit. Ampy je hodně zkušený hráč, který zná perfektně pravidla a perfektně mojí armádu. Já démony nepotkal dva roky, takže jsem jeho jednotky vůbec neznal. Tudíž cíl je jasný. Sevřít se v rohu, pokud bude šance tak sestřelit velkého démona, opruzovat gyrokoptérama a sestřelit co nejvíc těch lítaček. Nakonec se tahle hra změnila v těžkých 6 kol letecké bitvy, kde vítězně vyšli nakonec trpaslíci. Bohužel Ampy mě nakonec utáhl na pravidla a v posledním kole jsem udělal chybu, díky které to nakonec skončilo remízou 10:10. Ampy je vpohodě člověk, ale hrát s ním je pro mě za trest. Bylo to dohromady 12 kol neustálého měření minimetrů, těžkých šachů a dohadování se o každé prkotině. Ampy je samozřejmě pravidlový profík, takže měl pokaždé pravdu. Ale hrozně mě to utahalo, protože nedoháněl ztráty ve hře svojí hráčskou zkušeností, ale spíše pravidlovýma znalostma, kdy mě prostě utahal na slovíčkaření. Takže jsem z této hry odcházel rozčílený ( za což se Ampymu ještě jednou omlouvám ), ale takováhle hra o slovíčka a minimetry mě strašně nebaví. Bylo by to jinak 11:9 pro mě, ale já už na to pak neměl. Hrál se scénář krvavý úsvit.
Ampy hrál:
1x velký démon
4x 10 pěší démoni
2x 1 swarma
3x 8 lítačekNastoupil proti mě hráč Balorok s empire. Po skouknutí jeho armády jsem zbledl. Musim jednoznačně začít hru a pokud ne, tak soupeř nesmí házet jako čuně. Kéž by. Bylo to tak rychlý, že na začátku svého třetího kola jsem už neměl s čím hrát. Soupeř si naházel ideální kouzla ( hlavně test iniciativy který je pro tpaslíky vražda, což se potvrdilo ), musel jsem začít rozmísťovat a on začal svým kolem. Už v prvním kole mi jedním dělem zabil varhanové dělo i s inženýrem ( špatně jsem ho postavil a nehodil si pozor pane ), druhé dělo mi zastřeluje moje dělo. No a v druhém kole mi jediným dělem opět zastřelil dělo. A nezadržitelnou silou seslal test iniciativy nebo smrt ( takže dispel svitek mi byl k ničemu ) a samozřejmě lord s iniciativou 4 si hodil 5 a na 4+ ward si hodil 2, takže zemřel se všemi 6ti životy. Dle příkladu svého generála ho v tomto směru následoval hrdina s BSB. Zůstal jsem nevěřícně zírat a na začátku svého třetího kola podávám soupeři ruku a uznávám výsledek 20:0 pro empire. Fuj tajbl, to byl fofr
Soupeř byl naprosto vpohodě a hrálo se mi s ním skvěle. Hrál se normální scénář.
Balorok hrál:
Grand master – ogre blade, white cloak, ironcurse icon, kôn, barding, shield, FP
BSB – zrkadlo, biting blade, kôn, FP, shield, barding
Priest – crown of command, ench. shield, warrior bane, kôn, HA,
Wizard lord – lvl 4, book of ashur (death magia)
Inžinier
12x IC – FCG, standard of discipline
2×5vanilka s hudbou
11x luky
4x KFC ohniva vlajka, hudba
hellblaster
2x delo
tankUmístění generál Body generál Umístění overall body overall 1. Dr.Anthrax 78 1. Gwinn 84 2. Kyrys 77 2 – 4. Dr.Anthrax 83 3. Malis 68 2 – 4. Rhox 83 4. Rhox 66 2 – 4. Kyrys 83 5 – 6. Gwinn 65 5. Malis 76 5 – 6. Houbičkář 65 6. Deff 75 7 – 8. Balorok 64 7. Tomlin 73 7 – 8. Smittus 64 8. Mikrovlnka 72 9. Pudl 63 9 – 10. Pudl 69 10 – 11. Deff 62 9 – 10. Mihal 69 10 – 11. Conchobara 62 11. Houbičkář 68 12. Tomlin 60 12. Rhawn 67 13 – 14. Rhawn 58 13. Balorok 66 13 – 14. Mihal 58 14 – 15. Smittus 65 15. Inferno 55 14 – 15. Conchobara 65 16. Muscari 54 16 . Muscari 64 17. Mikrovlnka 52 17 – 18. Cafferccan 61 18. Cafferccan 51 17 – 18. Freezy 61 19 – 20. Xod 50 19. Inferno 58 19 – 20. Ampy 50 20 – 21. Baryk 56 21 – 22. Freezy 47 20 – 21. Golimek 56 21 – 22. Golimek 47 22. Jimák 54 23 – 24. Baryk 46 23. Ampy 53 23 – 24. Jimák 46 24. Xod 51 25. Foltest 44 25. Foltest 49 26. Dobesh 43 26. Dupi 48 27 – 28. Jachdunlim 40 27. Jachdunlim 47 27 – 28. Dupi 40 28. Dobesh 45 29. Julias666 39 29. Julias666 43 30. Suso 31 30. Dawi 41 31 – 33. Night 30 31. Night 38 31 – 33. Fido 30 32 – 33. Suso 33 31 – 33. Dawi 30 32 – 33. Fido 33 34. Fofr 29 34 – 35. Fofr 30 35. Blackwidoww 25 34 – 35. Blackwidoww 30 36. Medvd 11 36. Medvd 14