Hrdinové ( charakters )
Páni ( Lords a Thanes )
Lordi a thani patří mezi nejmocnější bojovníky v trpasličí armádě. Každý z nich má obrovské zkušenosti v boji s nepřáteli jejich národa, často získané i během několika století. Vůdci trpaslíků dobře znají umění války, které se učí od starších svých klanů a od ctihodných runových kovářů. V době kdy získají vůdcovství, musí znát mnohem víc než kdy bude většina velitelů znát a musí se mnohokrát osvědčit na bitevním poli. Tato zkušenost a moudrost se odráží na jejich vousech, které jsou jasným znamením pro zástup ostatních trpaslíků že bude dobré následovat jejich příkladu.
V bitvě lordi a tháni s jejich umně vyrobeným brněním a runovými sekerami, vyhledávají nejmocnější nepřátelské bojovníky, odpovídajíce na jejích zvířecí běsnění a temnou magii svou odvahou, ctí a poctivou ocelí.
Lord M3 WS7 BS4 S4 T5 W3 I4 A4 LD10
Stojí 145 bodů.
Výbava:
Má jednoruční zbraň a gromrilové brnění. Může mít navíc velkou zbraň ( +6 bodů ), nebo kuši ( +12 bodů ), nebo pušku ( +12 bodů ). Může mít také Štít ( +3 bodů ), pistoli ( +6 bodů ).
Může mít runové předměty ze skupiny Rodové dědictví, Zbraně, Brnění, Talismany dohromady maximálně za 125 bodů.
Může mít Štítonoše ( +40 bodů ) nebo Kámen přísahy ( +25 bodů ).
Platí pro něj pravidlo: Dědičná zášť, Neoblomný, Rozhodný, Štítová zeď.
Typ jednotky: Pěchota ( hrdina ).
Štítonoši
Trpasličí lord může být do bitvy nesen na vrcholu štítu který nesou dva věrní ( a silní ) klanoví válečníci.
Lord a jeho štítonoši bojují jako jediný model ( dokonce i při souboji ). Štítonoši přidávají charakteru stojícímu na štítu +2 k hodu na brnění ( do maxima 1+ ) a +2 k jeho statistice životů. Štítonoši přidávají generálovi navíc dva útoky s WS5, silou 4, iniciativou 3, při boji zblízka v každém kole. Tyto útoky ale nezískávají žádnou výhodu z generálovi zbraně ( runová nebo jiná ). Jestliže generál bojuje s jednotkou, bere se jako dva normální modely, pro určení jestli je kompletní řada čtyř modelů. Poznamenejte si že pokud je generál se štítonoši v jednotce může používat pravidlo „Pozor pane“ a nejsou považováni za velký cíl stejně jako ostatní členové jednotky. Štítonoši nemají životy ( W ), houževnatost ( T ) a proto nikdy nemůžou být napadeni odděleně. V případě, že lord zemře, lze předpokládat, že štítonoši byli zabiti spolu s jejich pánem a odstraňuje se celý model. Pokud je model napaden v boji z blízka, je pro nepřítelův hod na zásah použita zbraňová dovednost ( WS ) lorda.
Kámen přísahy
Jakmile jde trpaslík do války, nese sebou čest svého klanu a državy. Je to pro něj věc osobní pýchy že buď získá uznání nebo se nikdy nevrátí. Pro demonstraci tohoto záměru sebou nese kámen přísahy. To je velmi pečlivě vyřezaný podstavec do kterého je vyryt rodokmen a činy jeho majitele.
Jednotka, která obsahuje jeden nebo více modelů s Kamenem Přísahy se nikdy nemůže rozhodnout utéct jako reakci na útok, nemůže být zlomena a pokud některý z jejích modelů je ozbrojen ruční zbraní a štítem, může vždy použít Parry ( ušetří jí to proti útokům z jejích boků a zadní části ). Navíc, postava s Kamenem Přísahy musí vždy přijmout výzvu ( obsahuje-li vaše jednotka více než jednoho hrdinu s Kamenem Přísahy, můžete si vybrat který z nich výzvu přijímá ).
Thane M3 WS6 BS4 S4 T5 W2 I3 A3 LD10
Stojí 65 bodů.
Výbava:
Má jednoruční zbraň a gromrilové brnění. Může mít navíc velkou zbraň ( +6 bodů ), nebo kuši ( +12 bodů ), nebo pušku ( +12 bodů ). Dále může mít štít ( +3 bodů ), pistoli ( 6 bodů ).
Může mít runové předměty ze skupiny Rodové dědictví, Zbraně, Brnění, Talismany dohromady maximálně za 75 bodů.
Může mít Kámen přísahy ( +25 bodů ).
Platí pro něj pravidlo: Dědičná zášť, Neoblomný, Rozhodný, Štítová zeď.
Typ jednotky: Pěchota ( hrdina ).
Jeden Thane v armádě může mít Válečnou ( Battle ) standartu +25 bodů. Tato válečná standarta může být magická ( bez limitu na počet bodů za runy ). Nemůže mít žádný jiný runový předmět.
Páni run a Páni kováren ( Runelords a Runesmiths )
Pradávný cech runotepců je jedním z nejstarších a nejvíce respektovaných spolků ve všech trpasličích oblastech. Podle tradice jeho původ sahá až do dnů Grungniho, velkého praotce, boha horníků a řemeslníků, pána kovárny a pána run. Cech runotepců odvozuje svůj původ od Grungniho syna Morgrima. Pro tento původ runotepci někdy sami sebe nazývají jako Morgrimův klan, ačkoliv to není jediný klan který odvozuje svůj původ od Grungniho nebo jeho synů. Všichni runotepci jsou navzájem v nějakém, často velmi vzdáleném, příbuzenském vztahu. Každý udržuje rodinné tradice v tajemství studia pradávného umění dovednosti zpracování kovu a mocných sil magie do run. Ačkoliv i další národy dokáží vyrobit magické předměty ohromné síly, runotepci jsou mistři v tomto umění. Ti největší runetepci jsou vynikající řemeslníci, široce respektovaní všemi trpaslíky a uctívaní skoro stejně tak jako trpasličí praotcové.
Počty runotepců nejsou moc velké. Když runotepci usoudí že je čas, vybere si mladého příbuzného jako svého učně a učí ho tajemství jak vytvářet magické runy. Runotepci jsou velmi mlčenliví a své znalosti předají jen nástupci který je toho hoden. Mnoho mocných run bylo ztraceno jednoduše proto, že runový kovář nemohl nikoho najít, kdo by byl dostatečně hoden být jeho nástupcem. Ale, runotepci mají sklon žít dlouhé životy i na trpasličí poměry. Čím jsou trpaslíci starší, tím se stávají odolnější, tvrdohlavější a extrémně neustupní. Tito velcí hrdinové a lordi mohou hrdě sedět u královských stolů, a jejich nesmírný věk jim dává postavení, jaké mezi lidmi nebo elfy není možné.
Runotepci jsou prastaří a mocní jedinci. I ti nejmenší z nich, musí vydržet stovky let těžkého učení pod náročným dohledem a nemilosrdnou rukou jejich mistrů. Starší runotepci musí vydržet další stovky let dřiny, staletí kování run do horkého kovu a desetiletí pátrání po starých tajemstvích v hlubinách ztracených trpasličích pevností. Výsledkem je, že je těžké si představit odolnější nebo více nevrlé trpaslíky.
Pán run ( Runelord ) M3 WS6 BS4 S4 T5 W3 I3 A2 LD9
Stojí 120 bodů.
Výbava:
Má jednoruční zbraň a gromrilové brnění. Může mít navíc velkou zbraň ( +6 bodů ), štít ( +3 body ).
Může mít runové předměty ze skupiny Rodové dědictví, Zbraně, Brnění, Talismany dohromady maximálně za 150 bodů.
Jeden pán run v armádě může nést do boje Kovadlinu zkázy ( +170 bodů ).
Platí pro něj pravidlo: Dědičná zášť, Neoblomný, Rozhodný, Štítová zeď, Magická odolnost ( 2 ), Průraznost, Ohnivá kovárna, Runová tradice.
Typ jednotky: Pěchota ( hrdina ).
Ohnivá kovárna ( Forgefire ): Všechny spřátelené pěchotní modely v jednotce, ke kterým je připojen Pán run či Pán kovadliny získává zvláštní pravilo Průraznost ( -1 AS ). V případě, že Pán run či Pán kovadliny odejde z této jednotky, nebo zemře, jednotka okamžitě ztrácí toto pravidlo.
Runová tradice ( Rune Lore ): Model s tímto zvláštním pravidlem se může pokusit vygenerovat rozptylovací kostku jako kdyby byl kouzelník.
Kovadlina zkázy
Kovadliny zkázy jsou nejstarobylejším dědictvím trpasličího národa. Na těchto kovadlinách jsou vykovány ty největší zbraňové runy jaké kdy byly vytvořeny. Každá kovadlina je pokryta runami, které současní runotepci nedokáží prozkoumat. Při těchto pozoruhodných runách vykovaných na kovadlině, používá každý pán run techniky, které se naučil od svého mistra, který se je zase naučil od svého mistra a tak to pokračuje zpátky až do úsvitu věků. To je důvodem, proč ani jedna kovadlina nefunguje stejně. Jejich síly se dělí do tří kategorií: první věnované Grimnirovi, která zdůrazní zběsilost, druhé věnované Grungnimu, která zdůrazní úsilí a třetí věnované Valaya, která zdůrazní věrnost.
Pán run s kovadlinu zkázy má +2 k životům ( W ). Také tím pro něj platí zvláštní pravidlo Nezlomní ( Unbreakable ).
Typ jednotky: válečný stroj ( s úpravami ).
Kdykoliv používá pán run na bojišti kovadlinu, doprovází ho dva strážci kovadliny. Strážci kovadliny jsou vázáni tou nejvyšší možnou přísahou, že nikdy neponechají kovadlinu nebo runelorda napospas nepříteli. Oba strážci kovadliny používají při boji následující profil.
Strážci kovadliny ( Anvil Guard ) M3 WS5 BS3 S4 T- W- I2 A2 LD-
Mají jednoruční zbraň, gromrilové brnění a štít.
Pán run a dva strážci kovadliny musí zůstat po celou dobu bitvy na plošině kovadliny, v případě útoku se berou jako jeden model. Když útočí v boji zblízka, používají strážci svoje WS, S, I, A. Strážci nemají bonus z jeho runových předmětů ( vyjjímkou je zvláštní pravidlo Průraznost ( -1 AS ) za jeho přítomnost ). Když na strážce útočí napřítel, mají WS, T,W jako pán run.
Rodový štít: Model připojený ke kovadlině zkázy má 5+ záchranný hod ( ward )
Místo síly ( Locus of Power ): Jestliže máš kovadlinu zkázy na bojišti na začátku tvého magického kola, máš sesílací i roptylovací kostky dle obecných pravidel.
Údery na runy ( strike the Runes ): Model s kovadlinou zkázy může použít každé z následujících vázaných kouzel ( Bound spellů ) jednou za každé svoje magické kolo, pokud se tento model v tomtéž kole nehýbal. Kovadlina se před měřením dosahu pro účely vázaného kouzla ( bound spellu ) může natočit do správného smě
Runa srdce a domova ( Rune of Heart and Home )
Tato runa připomíná trpaslíkům jejich domov, klan a dědictví.
Vázané kouzlo ( bount spell ) silou 3. Dosah ( augment ) kouzla je 24 palců na jakoukoliv zpřátelnou trpasličí jednotku. Cílová jednotka je imuní na psychologii do začátku svého příštího magického kola.
Runa kamene a ocely ( Rune of Oath and Steel )
Vázané kouzlo ( bount spell ) silou 4. Dosah ( augment ) kouzla je jakákoliv zpřátelená trpasličí jednotka na bojišti. Cílová jednotka má zlepšený hod na brnění o +1 ( až do maxima 1+ ) do žačátku svého příštího magického kola.
Runa hněvu a zkázy ( Rune of Wrath and Ruin )
Vázané kouzlo ( bount spell ) silou 5. Dosah ( direct damage ) kuzla je 24 palců, 2D6 silou 4 jako při střelbě.
Příběh:
Nejsou trpasličtí čarodějové a trpaslíci mají dávnou nedůvěru a pohrdání k těm, kdož ovládají magické síly. Během doby předků to byl Grungni, bůh dolování a kování, který první spoutal magické větry do výtvorů, Grimnir, válečný bůh, vykoval mocné runové sekery pro boj proti vpádu chaosu, a Valaya zachytila sílu magie do korouhví a talismanů, spoutala ji, čímž vytvořila ochranná kouzla a zaříkání síly a odvahy. Ač předkové přešli do vzpomínek, byli trpaslíci, kteří se naučili tajemstvím run od předků. To byli první runotepci.
Kurgaz, možná nejmocnější pán run, který kdy žil, ukoval množství magických kovadlin pro sebe a své druhy runotepce. S magií kovadlin zkázy trpaslické runové řemeslo prospívalo. Byly vyrobeny takové velké poklady jako velekrálův trůn moci spolu s mocnými zbraněmi a neproniknutelnými brněními.
Runová tradice nyní vzrostla a stala se jednou z nejcenějších trpaslických dovedností. Téměř každá vyrobená zbraň či cetka měla na sebě nějakou runu. Trpaslické záznamy prohlašují, že v síních Karaku Osmi vrcholů zářilo deset tisíc runových lamp, které nikdy nezhasly, zatímco na horských vrcholcích stály velké sochy předků naplněné magickým zrakem a aurou ochrany.
Pak přišla doba strastí, když byly horské říše trpaslíků rozervány sopkami a zemětřeseními, což zvěstovalo gobliní války. Jak pevnosti padaly nebo byly dobývány, mnoho z runových tradic bylo zapomenuto, když runotepci zemřeli, aniž by předali své umění, a jejich výtvory byly pohřbeny pod zřícenými síněmi nebo ukradeny podlými gobliny a skaveny. Ač jsou stále silní runotepci a páni run, již neexistuje umění ani síla ukovat runy předků a jejich prvních následovníků. Těch znalých runové tradice je nyní pomálu, jen hrstka v každé pevnosti. Proto kde byly kdysi runové předměty běžné jako zlaté micne, nyní jsou to vzácné a cenné předměty, dokonce i ty, které byly dříve zcela prosté a všední.
Pradávný cech runotepců je jedním z nejstarších a nejrespektovanějších cechů ve všech trpasličích oblastech. Podle tradice jeho původ sahá až do dnů Grungniho, velkého praotce, boha horníků a řemeslníků, pána kovárny a pána run. Cech runotepců odvozuje svůj původ od Grungniho syna Morgrima. Pro tento původ runotepci někdy sami sebe nazývají jako Morgrimův klan, ačkoliv to není jediný klan který odvozuje svůj původ od Grungniho nebo jeho synů. Všichni runotepci jsou navzájem v nějakém, často velmi vzdáleném příbuzenském vztahu. Každý udržuje rodinné tradice v tajemství studia pradávného umění dovednosti zpracování kovu a mocných sil magie do run. Ačkoliv i další národy dokáží vyrobit magické předměty ohromné síly, runotepci jsou v tomto umění mistři. Ti největší runotepci jsou vynikající řemeslníci, široce respektovaní všemi trpaslíky a uctívaní skoro stejně tak jako trpasličí praotcové.
Počty runotepců nejsou moc velké. Když runotepec usoudí, že je čas, vybere si mladého příbuzného jako svého učně a učí ho tajemství jak vytvářet magické runy. Runotepci jsou velmi mlčenliví a své znalosti předají jen nástupci který je toho hoden. Mnoho mocných run bylo ztraceno jednoduše proto, že runotepec nemohl najit nikoho, kdo by byl dostatečně hoden, stát se jeho nástupcem. Ale runotepci mají sklon žít dlouhé životy i na trpaslické poměry. Čím jsou trpaslíci starší, tím se stávají odolnější, tvrdohlavější a extrémně neustupní. Tito velcí hrdinové mohou hrdě sedět u královských stolů a jejich nesmírný věk jim dává postavení, jaké mezi lidmi nebo elfy není možné.
Runotepci jsou prastaří a mocní jedinci. I ti nejmenší z nich musí vydržet stovky let těžkého učení pod náročným dohledem a nemilosrdnou rukou svých mistrů. Starší Runotepci musí vydržet další stovky let dřiny, staletí kování run do horkého kovu a desetiletí pátrání po starých tajemstvích v hlubinách ztracených trpaslických pevností. Výsledkem je, že je těžké si představit odolnější nebo nevrlejší trpaslíky.
Pán kovárny ( Runesmith ) M3 WS5 BS4 S4 T4 W2 I2 A2 LD9
Stojí 60 bodů
Má jednoruční zbraň a gromrilové brnění
Vybavení:
Může mít velkou zbraň ( +6 bodů ), štít ( +3 body ).
Může mít runové předměty ze skupiny Rodové dědictví, Zbraně, Brnění, Talismany dohromady maximálně za 75 bodů.
Platí pro něj pravidlo: Dědičná zášť, Neoblomný, Rozhodný, Štítová zeď, Magická odolnost ( 1 ), Průraznost, Ohnivá kovárna, Runová tradice.
Typ jednotky: Pěchota ( hrdina ).
Příběh:
„Dobrá, když se mě zeptáte, všechno to zahrávání si s čaroději a jim podobnými je důvod, proč jsou ostatní rasy v tak žalostném stavu“, pokračoval Rudovlas nesoucí bečku piva z výčepu a hodil ji na stůl před sebe.
„Žádný skutečný trpaslík by se nezapletl s žádnům druhem divoké magie, ó ne. V dávných dnech naši předkové pochopili nebezpečí fušování do moci magie v její surové podobě a udělali nejlépe. Vykovali runy, mocné runy, které zachytily magii, nenechaly ji proudit hala bala, aby mohla nadělat nekonečné škody. Vše mělo své runy v těch dnech, ne jako dnes, kdy jsou některé vzácné a zvláštní. Dokonce byly i runové lampy a runové pláště, ale dnes již nejsou runotepci, kteří by je dokázali vyrobit“.
Starý trpaslík zvedl bečku s pivem a ponořil svůj roh do pěny.
„Runotepci jsou dnes vzácným druhem a stávají se stále vzácnějšími. A magie odchází též. Jen páni run, ctihodní jedinci staří více než pětset let, jen ti se mohou pokusit vyrobit opravdu mocné runy těch dní. Byly doby, kdy dokázal učedník ukovat tyto druhy run, ale ne dnes. Já pamatuji, že prapraprastrýc Snaddri měl runovou sekeru, která by dokázala useknout vrchol hory, když by si pomyslel, že to udělá, což nikdy neudělal, jelikož útok na hory je něco, co mohou dělat jen hloupí lidé. Páni run stále mají kovadliny zkázy, jež udržují v dobrém stavu. Vemte jednu z nich do bitvy a uvidíte, jak dobré bylo staré umění run, ne jako kejkle a banální serepetičky, které máte dnes“.
Cech inženýrů
Cech trpasličích inženýrů patří k těm nejvíce tajemným pro všechny kromě trpaslíků a po staletí jeho členové zdokonalují své schopnosti inženýrů až do formy umění. Většina jejich vynálezů je praktických a funkčních: pumpy k čerpání vody z dolů, návrh motorů pro kabiny ve výtahových šachtách nebo kladivo na parní energii pro vykování plechových plátů. Od založení cechu jeho členové také vyvíjejí válečné stroje, zpočátku to byl jednoduchý Bolt Thrower a Grudge Thrower, ale brzy zvládli i umění odlévání děl. A jak šel čas, jednotliví inženýři toužící se proslavit, vynalezli mnoho dalších smrtících vynálezů použitelných proti nepřátelům trpasličího království.
O organizaci inženýrského cechu koluje mnoho divokých pověstí, z nichž spousta pochází od jeho bývalých členů. Ovšem na bojišti mají inženýři zásadní slovo ohledně rozmístění dělostřelectva a jeho použití. Navíc, jsou pro trpaslíky velmi užiteční , protože používají ty nejmodernější pistole a pušky.
Hlavní inženýr ( Master Engineer )
Hlavní inženýr je odborníkem v mnoha oblastech. Hlavně je ale chrabrým bojovníkem, jenž si svými schopnostmi zasloužil čestné místo v trpasličím zástupu. Je to precizní řemeslník, který je schopný zvládnout jakýkoliv úkol vztahující se ke kameni nebo železu, od odlévání hlavní děl, přes projektování parních motorů, po navrhování plánů pro opevnění a doly.
Pokud má trpasličí zástup víc válečných strojů, pak na ně většinou dohlíží hlavní inženýr. Nejenom že pomáhá opravovat případná poškození těchto opatrovaných strojů, ale může také řídit jejich posádku s dovedností zrozenou díky důvěrné známosti fungování každého stroje.
Hlavní inženýr ( Master Engineer ) M3 WS4 BS4 S4 T4 W2 I2 A2 LD9
Stojí 70 bodů, má jednoruční zbraň a gromrilové brnění.
Vybavení:
Může mít pistoli ( +6 bodů ), nebo 2 pistole ( +10 bodů ).
Může mít pušku ( +12 bodů ), velkou zbraň ( +4 body ).
Může mít runové předměty jako je zbraň, brnění, talisman dohromady maximálně za 50 bodů.
Platí pro něj pravidlo: Dědičná zášť, Neoblomný, Rozhodný, Dělostřelecký mistr, Polní opevnění, „Ustupte pane!“
Typ jednotky: Pěchota ( hrdina ).
Dělostřelecký mistr ( Artillery Master ): Je-li hlavní inženýr od jednoho stroje ve vzdálenosti 3 palců a neprchá, může válečný stroj použít jeho střeleckou zručnost ( BS ) a znovu hodit jednou dělostřelecou ( artillery ) kostkou během střelecké fáze. Toto pravidlo neplatí pro odraz dělostřelecké koule, nebo pro Ohnivé dělo při odskoku templáty. Na začátku střelecké fáze musíte určit, který ( pokud vůbec nějaký ) válečný stroj použije toto zvláštní pravidlo, které hlavní inženýr nabízí ( v rámci 3 palců ). Nelze použít toto pravidlo a zároveň samostatně střílet hlavním inženýrem.
Polní opevnění ( Entrenchment ): V trpasličí armádě je velké množství zkušených řemeslníků, kterých může hlavní inženýr dobře využít. Jeden válečný stroj v armádě získá díky hlavnímu inženýrovi polní opevnění. Válečný stroj v polním opevnění se bere při střelbě jako by byl v těžkém krytu a jako by posádka hájila překážku jestliže je napaden při boji zblízka ( -1 na zásah ). Válečný stroj v polním opevnění se může při střelbě natáčet, ale jestliže se jakýmkoliv jiným způsobem pohne, je polní opevnění ztraceno. Jestliže je válečný stroj zničen, je zároveň zničeno i polní opevnění. Válečný stroj může být opevněn pouze jednou.
„Ustupte pane!“ ( „Stand Back Sir!“ ): Model s tímto zvláštním pravidlem, když je do 3 palců od válečného stroje, může použít pravidlo „Pozor pane!“, jakoby byl do 3 palců od další jednotky s pěti a více modely stejného typu jako je on sám. Pokud je tento hod úspěšný, je tento útok přesunut na nejbližší spřátelený válečný stroj.
Příběh:
„Sami si říkají inženýrský cech“, odfrkl si Rudovlas. „Vrtají se ve střelném prachu a nevím v čem ještě jiném a jak se to jmenuje. Pravda, inženýři dokáží vytvořit dobré dělo a znají svou práci jako nikdo jiný. Chcete zastřelit goblina míli daleko, požádejte inženýra, aby vyrobil zbraň pro vás a on se zeptá, které oko chcete trefit“.
Zabíječ démonů ( Daemon Slayer )
Zabíječ démonů M3 WS7 BS3 S4 T5 W3 I5 A4 LD10
Stojí 140 bodů, má řadu seker.
Vybavení:
Může mít magické zbraně, dohromady až za 100 bodů.
Platí pro něj pravidlo: Dědičná zášť, Neoblomný, Rozhodný, Nezlomný, Zabíječ, Sekery zabíječů, Zabíječ démonů, Zabíječ draků, Smrtelná rána, Kult zabíječů.
Typ jednotky: Pěchota ( hrdina ).
Zabíječ démonů ( Daemon slayer ): Všechny úspěšné záchranné hody ( ward ) hozené za jeho útoky se musí hodit znovu.
Zabíječ draků ( Dragon slayer ): Když útočí na monstra, jeho útoky mají zvláštní pravidlo Vícenásobné zranění ( D3 ).
Zabíječ ( Slayer ): Všichni zabíječi mají zvláštní schopnost, která je dělá zvlášť nebezpečnými zejména proti obzvlášť odolným protivníkům. Při hodech na zranění je síla zabíječů ( včetně dalších modifikátorů za zbraně, např. velká sekera ) navýšena tak, aby byla stejná jako protivníkova odolnost ( nejhůře hází na 4+ ). Pokud je protivníkova odolnost menší než síla zabíječe ( včetně modifikátorů za zbraně ), nezíská zabíječ žádné navýšení síly. Například zabíječ ozbrojený velkou sekerou ( S5 ) bojuje s drakem ( T6 ): normálně by potřeboval hodit 5+ na zranění, ale díky jeho schopnosti zabíječe je jeho síla navýšena na 6 a proto zraňuje na 4+. Všimněte si že modifikátor pro hod na brnění je upraven podle navýšené síly, v tomto případě to je -3 za úder silou 6. Jestliže zabíječ bojuje s vyzáblým goblinem (T3), používá svou normální sílu 5 a proto zraní goblina na 2+, s upraveným hodem na brnění -2.
Sekera zabíječů ( Slayer Axe ): Zabíječi jsou zruční ve všech způsobech používání sekery a nesou si směs jednoručních a obouručních seker. Na začátku každého boje si jednotka zabíječů může vybrat jestli bude bojovat s dvěma sekerami ( bere se to jako dodatečná ruční zbraň ), nebo bude bojovat s jednou sekerou v obou rukách ( bere se to jako velká zbraň ). Jestliže zabíječ používá runovou sekeru, pak toto pravidlo přestává platit a zabíječ bojuje pouze s runovou sekerou jako jednoruční zbraní. Vybraný typ seker musí zabíječi používat až do skončení boje.
Nezlomný ( Unbreakable ): Nikdy neutíkají z boje, smrt je jejich odměnou. Všimněte si ale že zabíječi ještě nenávidí zelené kůže a krysy.
Kult zabíječů ( Slayer Cult ): Jedině model se zvláštním pravidlem Zabíječ může být připojen k jednotce zabíječů. Zabíječ hrdina nikdy nemůže být generálem.
Smrtelná rána ( Deathblow ): Je-li modelu s tímto zvláštním pravidlem v boji snížen počet životů na 0 životů ( útoky či zadupnutím, né však impact hity ), může využít zvláštního pravidla Smrtelná rána, které mu umožní zaútočit. Může zaútočit na jakýkoliv model, který je s ním v kontaktu a zaútočí stejně jako by probíhal normální boj. Pokud byl před smrtí v souboji, musí jít i tyto útoky do souboje. Pokud je Smrtící rána provedena, odstraňte model a pokračujte v boji.
Zabíječ draků ( Dragon Slayer )
Zabíječ draků M3 WS6 BS3 S4 T5 W2 I4 A3 LD10
Stojí 70 bodů, má řadu seker.
Vybavení:
Může mít magické zbraně, dohromady až za 75 bodů.
Platí pro něj pravidlo: Dědičná zášť, Neoblomný, Rozhodný, Nezlomný, Zabíječ, Sekery zabíječů, Zabíječ draků, Smrtelná rána, Kult zabíječů.
Typ jednotky: Pěchota ( hrdina ).
Speciální hdinové
Někteří hrdinové jsou tak významní a jedineční, že mají své jméno a své předměty. Tyto hrdiny najdete na stránce Významní trpaslíci. V Čechách je nesmíte na turnajích hrát. V cizině ano. Podle mě jsou většinou neskutečně silní a těžce by ovlivnily hru, takže plně podporuji toto české rozhodnutí. Kdo si je i tak bude chtít zahrát, může se domluvit s kamarádem a oba použijí ty ze svých ras. U některých totiž najdete statistiky, dovednosti, body za nasazení i jejich vybavení.
Modely maloval Vrinkl, Barevné schéma navrhl Dupi, Fotila Lucie. Text z Anglického originálu Games Workshopu přeložil Horned Rat´s a Dupi.