Zvláštní ( rare ) jednotky
Vzácné válečné stroje
Ještě bizardnější stroje jako ohnivé dělo nebo vícehlavňové bitevní varhany dokáží smést celé oddíly trpasličích nepřátel. Tyto stroje jsou dílem vynalézavých mozků inženýrského cechu. S velkými znalosti mechaniky tito inženýři dohlížeji na zbraně a zajišťují jejich spolehlivost a přesnost. Občas méně konzervativní inženýr může vzlétnout k obloze v hydrokoptéře, létajícím stroji nejčastěji používaném k přenášení zpráv z pevnosti do pevnosti, ale který je také schopen průzkumu nebo obtěžování nepřátelského týla.
Ohnivé dělo ( Flame Cannon )
V barelu do ohnivého děla je smíchaná výbušná směs z horkého oleje a roztaveného téru. Do barelu je pumpován vzduch až do chvíle kdy hrozí, že vnitřní tlak barel roztrhá. V pravou chvíli umístí trpaslík hořící olejovou ucpávku do trysky a tím uvolní tlak uvnitř barelu. Zapálená směs vytryskne z barelu a hořící olej letí obloukem směrem k nepřátelským pozicím. S trochou štěstí zapálí olej zem přímo uprostřed nepřátelské jednotky a cíl obklopí stříkající oheň a vařící tér.
Ohnivé dělo M- WS- BS- S- T7 W3 I- A- LD-
Posádka M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Stojí 140 bodů za model.
Má tříčlennou posádku. Velikost jednotky 1.
Mají jednoruční zbraň a lehké brnění.
Můžou mít inženýrské runy až za 50 bodů.
Platí pro ně pravidlo: Dědičná zášť, Stubborn, List požáru.
Typ jednotky: Válečný stroj.
List požáru ( Sheet of Fire ): Ohnivé dělo střílí podobně jako děla, jenom místo dělové koule střílí proud ohně – pro znázornění používejte plamennou šablonu. Dostřel 12 palců silou 5, Ohnivý útok, Vícenásobné zranění ( D3 ).Při střelbě ohnivé dělo nejdříve natočte směrem na zamýšlený cíl. Potom nahlaste jak daleko hodláte střílet, až do maxima 12“, tzn. 12“, 10“, 7“ atd. Znázorňuje to zvyšování náměru pro získání potřebné trajektorie barelu. Proud zápalné kapaliny letí do vámi určené vzdálenosti plus výsledek hodu na dělostřelecké kostce ( 2“, 4“, 6“, 8“, 10“ a selhání ). Házejte dělostřeleckou ( artillery ) kostku a připočítejte výsledek k vzdálenosti kterou jste nahlásili. Proud letí určenou vzdálenost a na zemi vybouchne při zásahu cíle a nebo cíl přeletí, to závisí na vašem odhadu vzdálenosti a hodu kostkou. Pokud víte kam proud hořící tekutiny dopadne, umístěte na tento bod plamennou šablonu. Proud z tohoto bodu vystříkne a vypálí čáru skrz všechny cíle stojící mu v cestě. Pro určení místa zásahu hořící tekutinou umístěte plamennou šablonu úzkým koncem na místo dopadu a širokým koncem v přímé linii přímo od děla. Všechny modely které jsou zcela pod šablonou jsou zasaženy automaticky, modely které jsou pod šablonou pouze částečně jsou zasaženy na 4+. Všechny modely zasažené plamenem jsou zasaženy silou 5, a všechny modely zraněné plamenem utrží D3 zranění. Záchranný hod házejte jako normálně (tzn. -2 k hodu na brnění). Není možné střílet po spřátelených jednotkách a po jednotkách, které jsou v boji. Jestliže hodíte selhání ( misfire ) na dělostřelecké kostkce, pak má Ohnivé dělo při výstřelu poruchu. Házejte D6 a podívejte se do tabulky selhání děla na výsledek s postihem -1.
Příběh:
„Možná polovina dobrého, co nám inženýři dali, ač je to stále poměrně nové, je ohnivé dělo“, poučoval Durgrim své omámené posluchače. „Jeden z nich se mi jednou snažil vysvětlit, jak to funguje. Mluvil o prchavé směsi horkého oleje a tekutého dehtu smísené v hlavni ohnivého děla. Říkal mi, že je do hlavně pumpován vzduch, dokud není tlak vevnitř tak velký, až hlaveň téměř praská. A v přesné chvíli posádka přiloží hořící svazek ku trysce a uvolní zvnitř vzduch. Směs chytne, když tryská z hlavně směrem k nepřátelským řadám. S trochou štěstí hořící olej dopadne do středu nepřátel a postříká cíl ohněm a roztaveným dehtem. Tak to říkal. Ale to není pro mě, pro mě to je velký výbuch onhě, po němž nepřátelé prchají z kouře všude kolem nich“.
Varhanní dělo ( Organ gun )
Cech trpasličích inženýrů vyvinul dělo se čtyřmi hlavněmi které nazval varhanní zbraň nebo varhanní dělo. Její nazvané podle varhan, hudebního nástroje kterému se sada hlavní podobá. Hlavně varhanního děla jsou menší a lehčí než hlaveň obyčejného děla, což znamená že postrádá jeho dostřel a údernou sílu, ale výhodou varhanního děla je schopnost vystřelit několik výstřelů najednou.
Varhanní dělo má víc hlavní než obyčejné dělo, ale ty jsou menší a lehčí. Jeho dostřel a poškození které způsobuje se od děla značně odlišují.
Varhanní dělo M- WS- BS- S- T7 W3 I- A- LD-
Posádka M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Stojí 120 bodů za model.
Má tříčlennou posádku. Velikost jednotky 1.
Mají jednoruční zbraň a lehké brnění.
Můžou mít inženýrské runy až za 50 bodů.
Platí pro ně pravidlo: Dědičná zášť, Stubborn, Varhanní střelba.
Typ jednotky: Válečný stroj.
Varhanní střelba ( Organ Fire ): Dostřel 30 palců silou 5, Průraznost ( -1 AS ). Ve střelecké fázi určete cílovou jednotku a natočte varhanní dělo jejím směrem. Hoďte dvěma dělostřeleckýma ( artillery ) kostkama. Jestliže nepadlo selhání ( misfire ), utrží nepřátelská jednotka tolik zásahů, kolik padlo na obou dělostřeleckých kostkách. Zásahy dále řešte pomocí schopnosti střílet ( BS ) . Teprve potom zraňujete. Jestliže padne selhání ( misfire ) na jedné dělostřelecké kostce, všechny výstřely mají -1 na zásah. Jestliže padne selhání na obou dělostřeleckých kostkách, nevystřelili jste a hoďte si kostkou D6 na výsledek události dle obecných pravidel. Nikdy nemá postih za střelbu více hlavněmi.
D6 Výsledek
1-2 Zničený! Zbraň s mohutným třeskem vybuchuje. Kovové střepiny létají všemi směry od díry v zemi, ze které stoupá mrak černého kouře a zápach spálených vousů. Zbraň je zničená a jeho posádka je zabitá nebo zraněná. Odstraňte varhanní dělo a jeho posádku.
3-4 Porucha. U zbraně selhalo zapalování a proto nestřílí. Posádka pobíhá kolem a buší do stroje kladivy a mumlá si pro sebe při odstraňování poruchy. Zbraň nemůže toto ani příští kolo střílet.
5-6 Fzzz….cink. Menší porucha brání zbrani vystřelit. Možná není správně nastavená roznětka, možná mladá posádka udělala chybu při nabíjení. Varhanní dělo toto kolo nestřílí. Nicméně, je nepoškozené a proto může další kolo normálně střílet.
Příběh:
„Jen před několika sty lety žil inženýr Lokri Snarrison, který měl opravdu hudební sluch“, vyprávěl Rudovlas kladivář stálým zákazníkům hospody. „Měl nápad na druh velkého nástroje, který by využíval tlak a trubky, aby vytvořily různé zvuky. Každopádně to pojmenoval varhany a znělo to hrozně. Nicméně, jiný inženýr, Durin Kurganssonson, měl rovněž nápad a vzal tyto trubky, položil je a vyrobil z nich velké několikahlavňové dělo. Pojmenoval to varhaní dělo a ostatním inženýrům se to tak líbilo, že ho napodobili“. Přihnul si piva, aby pročistil hrdlo. „Přesto ty trubky nebyly dost velké pro dělové koule, ale mohli jich zase střílet několik najednou a byly velice zničující, když zasáhly. Ne jako řádné dělo, které je potřeba natáčet a zvedat opravdu přesně mířit, a je vždy štěstí, když vidíte vůz zmizet v hromadě hořícího dřeva či minotaura rozstříknout se po zemi“.
Hydrobombardér ( Gyrobomber )
Hydrobombardér ( Gyrobomber ) M 1 ( lítání ) WS4 BS 3 S4 T5 W3 I2 A2 LD9
Stojí 125 bodů za model. Velikost jednotky 1.
Má jednoruční zbraň a Rachotové dělo ( Clattergun ).
Platí pro ně pravidlo: Dědičná zášť, Letec, Brnění koptéry, Neoblomný, Běhací bomby.
Typ jednotky: Zvláštní.
Brnění koptéry ( Armoured Copetr ): Hydrokoptéra má 4+ hod na brnění.
Běhací bomby ( Bombing run ): Během pohybu má tento model zvláštní pravidlo skákavých bomb, pokud neprchá, nebo v tomto kole neútočil. Vyberte jednu nepřátelskou jednotku přes kterou hydgokoptéra v tomto kole letěla. Položte na ní velkou kulatou templátu ( 5 palců ) a hoďte dělostřeleckou ( artillery ) kostkou a rozptylovací ( scater ) kostkou jakou katapultu. Způsobují škodu silou 3 ( střed silou 6 ), Průraznost ( -1 AS ), Vícenásobné zranění ( D3 ).
Po vyřešení těchto škod hoďte kostkou D6. Pokud hodíte 4+, bomba odskočí ( scatters ) D6 a tam dopadne malou templátou ( 3 palce ) a vyřešte poškození jako při prvním výbuchu.
Selhání ( misfire ) bomby: Hoďte kostkou D6. Padne-li 1, Hydrobombardér utrpí zásah silou 6 s Vícenásobným zraněním ( D3 ). Padne-li 2-3 položte malou templátu ( 3 palce ) na Hydrobombardér řed rozptylem ( scattering ) a vyřešte poškození jako normálně. Tato bomba dál neodskakuje. Padne-li4-6, utrpí jeden zásah pouze model pod středem templáty silou 4.
Rachotové dělo ( Clattergun ): Střílí ve střeleckém kole, dostřel 24 palců silou 4, Průraznost ( -1 AS ), Trpasličí výroba, Více výstřelů ( 4 ), Rychlá palba ( může se bez postihu hýbat a střílet ).
Příklad použití Hydrobombardéru:
Přeletí 20 palců a odhodí bomby.
Přeletí 10 palců a odhodí bomby a vysřelí.Železní draci ( Irondrakes )
Ironwarden ( veterán ) M3 WS5 BS4 S4 T4 W1 I1 A1 LD10
Železní draci M3 WS5 BS3 S4 T4 W1 I2 A1 LD10
Stojí 15 bodů za model. Velikost jednotky 10+ až nekonečno.
Mají jednoruční zbraň, Dračí zbraň, Kovárnou prověřené gromrilové brnění.
Vybavení:
Můžou jednoho změnit na veterána ( Ironwarden ) ( +10 bodů ), muzikanta ( +10 bodů ), standartu ( +10 bodů ).
Veterán může mít cinderblast bomby za +15 bodů.
Veterán může Dračí zbraň ( Drakegun ) zdarma vyměnit za Dračí pistole ( Drakefire pistols ) nebo vyměnit za 20 bodů za Trolkladivo torpédo ( Trollhammer torpédo ).
Můžou mít magickou standartu až za 50 bodů.
Platí pro ně pravidlo: Dědičná zášť, Neoblomný, Rozhodný.
Typ jednotky: Pěchota.
Dračí zbraň ( Drakegun ): Střelecká zbraň s dostřelem 18 palců, silou 5, Průraznost ( -1 AS ), Trpasličí výroba, Ohnivý útok, Rychlá palba ( může se bez postihu pohybovat a střílet ).
Kovárnou prověřené gromrilové brnění ( Forge-proven Gromril Armour ): Model s tímto brněním má 4+ brnění a 6+ záchranný hod ( ward ). Také má 2+ záchranný hod ( ward ) proti všem ohnivým útokům.
Trolkladivo torpédo ( Trollhammer torpedo ): Střelecká zbraň s dostřelem 24 palců, silou 8, Ohnivý útok, Vícenásobné zranění ( D3 ), Pomalá palba ( na útok nemůže mít reakci Stát a střílet ).
Dračí pistole ( Brace Drakefire pistols ): Tyto zbraně mají jiné použití při střelbě a jiné při boji z blízka. V boji z blízka má dosah jako jednoruční zbraň, silou jakou má její nositel, má navíc útok ( +1 A ), vyžaduje dvě ruce. Při střelbě má dosah 12 palců, silou 5, Průraznost ( -1 AS ), Trpasličí výroba, Ohnivý útok, Více výstřelů ( 2 ), Rychlá palba ( může se bez postihu hýbat a střílet ) .
Lovci ( Rangers )
Ne všichni trpaslíci žijí v ohromných državách pod horami. Některé klany bydlí na povrchu země, obchodují s lidmi a řídí své vlastní obchody jako jsou doly a pivovary. Pro tyto klany jsou boje se zelenokožci každodenní záležitostí a jejich nájezdy jsou běžným jevem. Tradice vedla trpaslíky k tomu, aby se spojili dohromady a bránili svou společnost proti těmto hrozbám a k pronásledování viníků za účelem vyrovnání vzniklé záště. Tyto skupiny se staly známé pod jménem Lovci. Vyzbrojeni svými oblíbenými velkými sekerami, skupiny rangers krvavě zúčtovali s mnoha nepřáteli trpasličího národa.
Ol´Deadeye ( veterán ) M3 WS4 BS4 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Lovci ( Rangers ) M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I2 A1 LD9
Stojí 14 bodů za model. Velikost jednotky 5+ až nekonečno.
Mají jednoruční zbraň, dvojruční zbraň, kuši, vrhací sekyry a těžké brnění.
Vybavení:
Můžou jednoho změnit na veterána ( Ol´Deadeye ) ( +10 bodů ), muzikanta ( +10 bodů ), standartu ( +10 bodů ).
Můžou mít štít +1 bod za každý model.
Platí pro ně pravidlo: Dědičná zášť, Neoblomný, Rozhodný, Zvědi ( Scouts ).
Typ jednotky: Pěchota.
Skauti: Lovci jsou skauti ( dle pravidlech Warhammru ).
Takto byly v šesté edici: Byl to samostatný druh jednotky zvaná Bugmanovy hoši se statistikami Válečníků, se dvěma speciálními vlastnostmi a s možností přikoupit jim kuše nebo vrhací sekery. Jako Bugmanovi hoši postrádají výkonnost minérů. Ani ty dvě jejich schopnosti ( lesáci a skauti ) nejsou nic extra. Jsou drazí a pokud je vybavíte kušemi nebo vrhacími sekerami cena za ně vzroste do závratných mezí. Do takových, že by se tam jistě nikdo dostat nechtěl. S kuší přijdou na 17 bodů, čímž se elegantně stávají nejdražším oddílem celé armády. Nutno podotknout, že toto je právě ona nová jednotka oproti předchozím dvěma edicím. I oni mohou být v armádě jenom jednou, ale není důvod proč byste toho měli litovat.
Příběh:
„Toto je skvělá kuše“, zvolal Rudovlas, obracel zbraň v rukou a opatrně ji zkoumal. „Lovecký tvar, jestli se nepletu. Ty chceš být lovec, že?“, zeptal se vlastníka, který lehce přikývl nejistý, zda se to u starého trpaslíka setká s pochopením či ne.
„Je něco zvláštního na trpaslících, kteří jsou rádi celý den na povrchu, loví a podobně. V dávných dnech jsme na povrch nechodili celé hodiny, pokud jsme nemuseli. Všechno to slunce a vzduch jsou špatné pro tvé zdraví, víš, a spousta lovců se ztratilo a nikdo je již nespatřil. Někteří tvrdí, že dostali úžeh a zmizeli, jiní myslí, že je odnesli orkové a trollové. Kdo může říct?“.
Budoucí lovec pokrčil rameny a učinil pokus získat zpět kuši, ale ta se dostala z jeho dosahu, když se Rudovlas otočil k pultu.
„Za starých časů jsme nepotřebovali lovce, aby nám říkali, co se děje. Měli jsme posly běhající pod zemí z pevnosti do pevnosti, oznamující, co se děje, když byli orkové na pochodu nebo tak něco. Skrývat se kolem v lesích a skalách, špehovat a sledovat, to zní jako něco, co dělají elfové, neuraž se, chlapče. Myslím, že potřebujeme vědět, co se děje a kdo se kam pohybuje, ale nezávidím ti trávit celý den na otevřeném vzduchu. Budou ti pomalu růst vousy, tak je to“.
Gobliní katapult ( Goblobber )
Horda vyjících hrnoucích se zelenokožců se valila k obléhané trpaslické tvrzi.
Posádka katapultu horečně obsluhovala svůj stroj metající kameny na postupující hordu, ale postup vypadal nezastavitelně. Pak přišlo opravdové neštěstí. V dohledu nebyl žádný kámen, všechny byly vypáleny na postupující gobliny. Navzdory nadšené nabídce mladého Gorma Pěnovouse, aby byl odpálen místo kamene, situace vypadala beznadějně. Pak dostal Gittri Plochonos nápad. Než ho kdokoliv mohl zastavit, Gottri popadl jednu z velkých palic používaných k odpalování katapultu a rozběhl se k postupujícím goblinům. Skupina tří nebo čtyř goblinů nechala své druhy za sebou a Gottri dva srazil ramani palice. Za chvíli byli všichni goblini chyceni, jen jeden potřeboval uklidnit kopancem do břicha.
„Rychle“, zařval Gottri, „svažte je. To je naše munice“. Chycení goblini byli rychle bezpečně svázání a odvlečeni ke stroji.
„Nekoukej tak zle, zeleňáku“, zachechtal se Gottri, když nabíjel prvního goblina. „Vracíš se ke svým druhům“. Rameno se vymrštilo vzhůru a svázaný goblin vylétl do vzduchu.
„Azzaaaaaaaddz…“, vyl za letu. Trpaslíci se na sebe podívali ve vzduchu naplněném zraněnou nevinností a nabili druhého.
Efekt těchto střel byl pozoruhodný. Přední řada goblinů se zachvěla. Gottri povzbuzen předchozím úspěchem si stoupl před stroj se svou palicí v ruce, chechtal se lákal gobliny.
Gobliní útok se rozpadl. Nikdo nechtěl být další náboj do katapultu a navzdory kledbám a hulákání jejich velitelů, zcela se zastavili.
Další střela dopadla s neomylnou jistotou do středu velitelské skupiny goblinů, rozmetala shromážděné náčelníky a obrátila celou armádu na útěk. Jásající trpaslíci se shromáždili kolem katalpultu, když poslední goblini mizeli za obzorem. Byla uspořádána velká hostina na oslavu vynálezu goblopultu, jak byl od té doby znám, a pokud by se gobliní horda vrátila během dalších několika dnů, stěží by nalezla jediného trpaslíka schopného boje.
Naposledy ho bylo možno hrát v páté edici.
Piráti zabíječi ( Slayers pirate ) a Long Drong
Long Drong plus devět pirátů zabíječů; včetně standarty a muzikanta, celkem stojí 195 bodů. To je minimální jednotka kterou můžeš najmout. Regiment může být rozšířen až na maximum 30 modelů za cenu 12 bodů za další model.
Long Drong M3 WS6 BS4 S4 T4 W2 I4 A3 LD10
Piráti zabíječi ( Slayer Pirate ) M3 WS4 BS3 S3 T4 W1 I3 A1 LD10Velikost jednotky: 10-30, včetně Dronga.
Vybavení: Mnoho pistolí. Mnoho a mnoho pistolí…Speciální pravidla:
Zabíječ: trpasličí armybook strana 7.
Ověnčení pistolemi: Všichni piráti, včetně Long Dronga získávají další útok protože bojují s pistolí v každé ruce.
Všechny jejich útoky jsou S4, s prorážením brnění.
Piráti nesou takové množství pistolí, že je nepotřebují nikdy nabíjet, a proto se bonus za útok pistolí počítá v každém kole boje.Jednotka je součástí regimentů Psi války a Regimenty slávy a podle toho je limitováno její použití.
Volandovi jezdci ( Volands venators )
Jednotka lidské těžké jízdy s jejím hrdinou, kteří v případě nouze přijíždějí trpaslíkům na pomoc.
Jednotka je součástí regimentů Psi války a Regimenty slávy a podle toho je limitováno její použití.
Malakai Makaisson‘s Goblin-Hewer
Malakai je trpaslík s oholenou hlavou a obvyklým načerveno obarveným hřebenem, v krátkém koženém kabátci s ovčím límečkem, kožené čepici s dlouhými třepotajícími se chrániči uší a s výřezem pro svůj hřeben. Nosí sadu silných optických čoček s vyrytými nitkovými kříži, o kterých neústupně tvrdí, že jednoduše zlepšují jeho už tak perfektní zrak, než aby snad nahrazovaly nějaký nedostatek, kterým by snad mohl trpět.
Považuje se za nejlepšího inženýra který kdy vůbec žil, byl Malakai Makaison vyhnán z cechu inženýrů, po fiasku jeho první vzducholodě načež se stává zabijákem. Zkonstruoval Ducha Grungniho a je také zodpovědný za vynalezení mnoha jiných důvtipných zbraní a výzbrojí. Původně pochází z Dwimmerdim Vale, což je izolované místo velmi vysoko na severu, které je zodpovědné za jeho poněkud zvláštní přízvuk.
Jeho nejposlednější vynález je Goblin-hewer. Rychlopalbou vrhacích seker s fantastickým ničícím účinkem je Goblin-hewer dokonce schopný, prosekat se krupobitím ostří skrz nejpevnější překážku.
Malakai Makaissonś a Goblin-hewer smí být vzat armádou zabijáků jako vzácná volba. Také může být používán v trpasličí armádě nebo v armádě říše, v tom případě se počítá jako jeden hrdina a jedna vzácná jednotka.
Malakai M3 WS7 BS4 S4 T5 W3(4) I5 A4 LD10
Crewman M3 WS7 BS4 S4 T5 W3(4) I5 A4 LD10
Stojí 130 bodů. Může být použit jen jeden. Bere jeden slot vzácné jednotky a jeden slot hrdiny.
Jednotka: Skládá se z Malakai Makaisson´s, dvou členů posádky ( zabijáci ) a jednoho Goblin-hewer.
Vybavení: Posádka je vyzbrojena ruční zbraní a obouruční zbraní. Malakai je vyzbrojený obouruční zbraní a opakovací trpasličí puškou ( stejná jako normální trpasličí puška s vícenásobným výstřelem x3 ).
Zabiják: Malakai a jeho společníci jsou zabijáci a proto se řídí všemi normálními pravidly pro zabijáky. Poznamenejte si že v zabijácké armádě Goblin-hewer ignoruje pravidlo „Podívej Snorri trolové !“.
Inženýr: Třebaže je vážně nepříčetný a složil přísahu zabijáků, je Malakai dosud váženým odborníkem na střelný prach, mechaniku a konstrukce. Řídí se proto všemi pravidly pro normálního trpasličího inženýra. Ale stále je součástí posádky a proto musí zůstat u Goblin-hewer stejně jako ostatní členové posádky válečného stroje.
Goblin-hewer: Je považován za válečný stoj pro všechny účely. Při střelbě určete cílovou jednotku která je v dostřelu a je vidět. Házejte na zásah jako normálně ( pro použití BS Malakaie musí být naživu a nesmí střílet ze své opakovací pušky. ) Rotující ostří seker způsobí proměnné množství zásahů v závislosti na počtu řad v cílové jednotce. Hoďte D3 za každou řadu kterou cíl má, to určuje celkový počet hodů na zranění které bys měl provést. Jestliže Goblin-hewer střílí do boku jednotky, pak je počet modelů v nejširší řadě počítán jako počet řad k tomuto účelu.
Například, jednotka se čtyřmi řadami zasažená Goblin-hewer dostane 4D3 zásahů. Jestliže by měla šest modelů v řadě a byla zasažena z boku, dostane 6D3 zásahů. Zásahy jsou rozděleny jako u normální střelby. Jestliže střílí po samostatném modelu, po rojnici a nebo po dalším cíly který nepoužívá řady, způsobí mu D3 zásahů.
Goblin-hewer je ovlivněn ztrátou posádky stejně jako Bolt Thrower.
Goblin-hewer: maximální dostřel: 48“, síla: 4, modifikátor hodu na brnění: –2, pohyb: jako posádka, odolnost: 7, životy: 3
Jednotka je součástí regimentů Psi války a Regimenty slávy a podle toho je limitováno její použití.
Otočná puška ( Swivel Gun )
Naposledy se hrála ve čtvrté edici.
Modely maloval Vrinkl, Barevné schéma navrhl Dupi, Fotila Lucie. Text z Anglického originálu Games Workshopu přeložil Horned Rat´s a Dupi.