Herní trpasličí runy
Trpasličí runy
Trpaslíci jsou neobyčejně odolní proti magii a jejímu vlivu, nechápou její podstatu a necítí její účinky. Naučili se používat magickou sílu zcela jiným způsobem než ostatní rasy a to tak, že včleňují magii do předmětů, jako jsou kladiva, sekery a brnění. Ve výrobě magických předmětů jsou trpaslíci ze všech ras největší a nejúspěšnější. Vskutku, mnoho nejmocnějších magických zbraní používaných elfy a lidmi, bylo vytvořeno trpaslíky.
Trpaslík, který dokáže vytvářet magické předměty se nazývá runesmith. Protože trpaslíci nemají žádný přímý protějšek k lidskému mágovi, je runesmith velice důležitý jedinec. Runesmiths jsou prastarý cech řemeslníků, který po tisíciletí uchovává tajemství vytváření magických run neuvěřitelné síly.
Trpasličí jazyk je píše runami, je to písmo které je výslovně navrženo k vytesání do kamene, nebo vyrytí do kovu. Magické runy se liší od běžných run tvarem a detaily, ale velkou část toho co dělá runu magickou, je jak a kdy je vyrytá. Magické runy dokážou uvěznit magickou sílu, jejich přítomnost váže a drží magii právě tak, jako hřebík drží dohromady dva kusy dřeva. Nejjednodušší trpasličí runy dokáží uvěznit malé množství magie jestliže jsou ryty speciálním postupem, ale magické runy mohou uvěznit mnohem větší sílu. Mezi takovéto runy patří děsivé hlavní runy a potom jisté tajné runy známé pouze Runesmits z chrámů Grungniho, Grimnira a Valaya.
Runová magie
Předměty s runovou magií jsou velmi účinné magické předměty, které jsou přizpůsobené požadavkům majitele díky kombinaci různých schopností.
Trpasličí charakter může používat runové magické předměty, jejichž celková bodová hodnota je omezena stejným způsobem jako normálně.
Je důležité si zapamatovat, že runové předměty jsou v principu stejné jako jiné magické předměty a platí pro ně obvyklá pravidla pro magické předměty. Například, jestliže nemůže být příšera zraněna obyčejnou zbraní, ale zraní ji magická zbraň, pak ji samozřejmě zraní také runová zbraň. Všechny pravidla která se používají při použití magických předmětů, se také používají pro runové magické předměty.
Vytváření runových předmětů
Runy mohou být napsány na jakýkoliv z následujících předmětů: zbraně, brnění, standarty, válečné stroje a talismany. Každý z těchto předmětů má vlastní typ run.
Nejsnáze vytvoříte runový předmět tak, že si vyberete charaktera z vaší armády (například trpasličí Thane vyzbrojený sekerou). Napsáním run na jeho sekeru, ho ve skutečnosti vyzbrojíte magickou zbraní, a to runovou sekerou. Můžete si vybrat jakoukoliv runu ze zbraňových run, které jsou v další části popsány podrobněji. Každá runa má svou bodovou hodnotu; čím silnější runa tím víc stojí bodů. Na zbraň můžete napsat až tři runy, které vás budou stát příslušnou cenu.
Jakmile si vyberete runy které chcete použít, napište si ke jménu Thane poznámku, že má runovou sekeru s runami které jste si vybrali. Zapište si bodovou hodnotu těchto run a připočítejte ji k bodové hodnotě charaktera. Měli byste si vypsat všechny svoje charaktery, kteří používají runové předměty, pro případnou kontrolu během bitvy. Dobrým nápadem je taky udělat si stručnou poznámku, co která runa dělá, abyste nemuseli hledat detaily během hry.
Počet runových položek
Charakter může používat vždy pouze jeden runový předmět z každé z pěti kategorií ( např., jedna runová zbraň, jedno runové brnění, jeden runový talisman atd.). Pamatujte si, charakter vybavený magickou zbraní nemůže používat v bitce další zbraně, ale může být ještě vyzbrojen kuší, puškou nebo pistolí. Jestliže je vyzbrojen pistolí, nemůže ji používat společně s runovou zbraní pro přidání +1 útoku.
Výběr run
Je mnoho druhů run, a každá runa vám umožní použít speciální sílu nebo prémii. Různou kombinací těchto run dohromady, můžete vytvořit předmět ohromné síly. Nejsilnější runy jsou velmi drahé, ostatní jsou levnější.
Záleží pouze na vás jaké runy použijete. Tato schopnost vytvářet svoje magické předměty přímo proti konkrétnímu nepříteli nebo vhodné pro vaši taktiku, je to co dělá runové magické předměty tak jedinečnými.
Pravidla pro runy
Můžete napsat až tři runy na runový magický předmět, ale musíte se řídit následujícími omezeními:
1. Na žádném předmětu nemohou být napsány víc jak tři runy. Je nemožné vytvořit předmět schopný snést takové množství síly. Runesmiths tomu říkají „Pravidlo tří“.
2. Runy zbraní mohou být napsány pouze na zbraně, runy brnění mohou být napsány pouze na brnění, runy standart mohou být napsány pouze na standarty, inženýrské runy mohou být napsány pouze na válečné stroje a runy talismanů mohou napsány pouze na talismanech. Runesmiths tomu říkají „Pravidlo formy“.
3. Pouze jeden předmět může nést stejnou kombinaci magických run. Nemůžete mít například dvě runové zbraně s vyrytou runou rychlosti a runou ohně. Vytvoření magického předmětu stojí hodně úsilí a proto Runesmiths neradi vytváří stejnou věc podruhé. Neradi také kopírují, kromě doby kdy jsou učedníky, práci jiných Runesmiths. Runesmiths tomu říkají „Pravidlo pýchy“.
4. Žádná z mistrovských run nemůže být použita v armádě víc než jednou, a na každém předmětu může být vyryta pouze jedna mistrovská runa. Mistrovské runy jsou tak silné, že je nemožné je kombinovat na jednom předmětu, nebo použít dvě stejné mistrovské runy na jednom bojišti. Z tohoto důvodu popisují Runesmith tyto runy jako „Žárlivé runy“.
5. Kromě mistrovských run, které mohou být použité pouze jednou, mohou být ostatní runy kombinovány podle vašich představ tak, aby vytvářeli různé varianty nebo znásobovali určité efekty. Například můžete vyrýt na zbraň mistrovskou runu rychlosti, runu úderu a runu zuřivosti. S výjimkou mistrovských run, můžete použít runy na jednom předmětu víckrát. V tom případě se jejich účinek mění. Například můžete vyrýt na zbraň třikrát runu štípání, což stojí 65 bodů.
Rodové dědictví
Níže uvedené magické předměty jsou k dispozici pro trpasličí armádu. Tyto předměty mohou použít hrdinové, kterým to body umožňují, ale žádné další runy nemohou být přidány k tomuto Rodovému dědictví. Všimněte si, že trpasličí hrdina si nemůže vybrat magické předměty z warhammerové knížky pravidel.
Kladivo z Karaku Drazh ( The Hammer of Karak Drazh ) 65 bodů
Útoky s tímto kladivem jsou řešeny s +3 rychlostí ( Initiative ) a všechny nepřátelské modely, které utrpí jeden nebo více nezachráněných ran od něj, mají svojí vlastní rychlost sníženou na 1 do konce bojové fáze.
Červená sekera Karaku Devíti vrcholů ( Red Axe of Karak Eight Peaks ) 50 bodů
Červená sekera z Karaku Devíti vrcholů umožňuje jeho držiteli znovu hodit na zásah a na zranění proti všem modelům orků, skřetů a krysám. Navíc, vlastnění má také zvláštní pravidlo hrůza ( Terror ) proti všem modelům ze skupiny orků, skřetů a krys.
Zvětšující brnění od Boreka Beetlebrowa ( Magnificent Armour of Borek Beetlebrow ) 60 bodů
Toto brění dává nositeli 2+ brnění. Navíc dává nositeli 3+ záchraný hod ( ward ) proti všem útokům se silou 6 nebo vyšší.
Stříbrný roh pomsty ( Silver Horn of Vengeance ) 45 bodů
Pouze na jedno použití. Tento roh může být použit na začátku jakéhokoliv svého kola. Jeho nositel a spřátelené jednotky do 6ti palců mají speciální pravidlo Zničujícího útoku ( +1 útok ) do začátku jejich následujícího kola. Navíc tento roh dává nositeli a připojené jednotce strach ( fear ) proti všem modelům od vznešených, lesních a temných elfů až do konce hry.
Ohnivý prsten z Thori ( Fiery Ring of Thori ) 35 bodů
Tento prsten dává nositeli silou 4 chrlení zbrani se speciálním pravidlem Ohnivý útok.
Vlajka ztracené pevnosti ( Banner of Lost Holds ) 100 bodů
Všechny modely v jednotce, která nese tuto vlajku mají znovu hod na nepodařený hod na zranění v boji z blízka.
Runy zbraní
Runy zbraní mohou být napsány na kladiva nebo sekery, které se tak stávají runovými zbraněmi. Poznamenejte si, že trpaslíci můžou vyrýt runy na zbraně, které v tom případě ztrácí svoje původní bonusy nebo postihy. Skutečnost, že se zbraň stala magickou, nahrazuje všechny normální pravidla pro tyto zbraně.
Mistrovská runa Skalfa Černého kladiva ( Master rune of Skalf Blackhammer ) 75 bodů
Legendární Runesmith Skalf vytvořil mnoho velkých kladiv. Někteří dokonce tvrdí, že Sigmarovo kladivo byla jeho práce. Velké množství jeho kladiv se později stalo významným dědictvím trpasličích lordů a jejich království.
Zbraň s touto vyrytou runou zraňuje každý model bez magického brnění na 2+, bez ohledu na jeho odlonost ( T ). Všechny modely v magickém brnění zraňuje na 3+.
Mistrovská runa úderů ( Master rune of smiting ) 60 bodů
Tato runa je známa díky sekeře Dargo, kterou vládne král Karak Kadrinu. Předtím než se vydal na pochod proti Vardek Cromovi, poslal král Ugrim Ironfist, mimochodem talentovaný Rundrokikron, králi Karaz a Karaku Thorgimu Grudgebearerovi několik prastarých svazků o tradici run. Tyto svazky jenž byly vyleptány na tenkých destičkách z gromrilu obsahovali tajemství rytí Master runy of Smiting.
Zbraň s touto vyrytou runou způsobuje zvláštní pravidlo Vícenásobné zranění ( D6 životů ).
Mistrovská runa Alarica Šíleného ( Master rune of Alaric the Mad ) 50 bodů
Nikdo přesně neví, co se stalo s Alaricem the Mad poté, co vykoval proslulé Runové tesáky pro říšské Electrocounty. Ačkoliv někteří tvrdí, že vytváří runové zbraně pro kislevskou královnu.
Při zranění touto zbraní, nemůže cíl použít hod na brnění.
Mistrovská runa rozbíjení ( Master rune of breaking ) 50 bodů
Poprvé byla tato runa použita během války odplaty. Byla vyryta na sekeře krále Gorina a zničila čarovné ostří generála vznešených elfů Elthiora. O té doby se stala velmi oblíbenou a používanou runou.
Jestliže trpaslík s touto zbraní zasáhne ( jednou nebo vícekrát ) model s magickou zbraní, hoďte D6 kostkou a na 2+ je tato zbraň zničena ( hoďte jen jednou, bez ohledu na počet zásahů ). Nepřítel se zničenou magickou zbraní se počítá, jako by měl jednoruční zbraň. Jestliže má více jak jednu magickou zbraň, hoďte na D6 kostce, která z nich byla náhodně zničena.
Mistrovská runa Dračího zabití ( Master Rune of Dragon Slaying ) 50 bodů
S toto runou bylo během věků zabito mnoho velkých draků.
Proti drakům nebo chaos drakům zbraň s touto vyrytou runou vždy háže na zranění na 2+ a dává Vícenásobné zranění ( 2 životy ).
Mistrovská runa letu ( Master rune of flight ) 30 bodů
Originální rytí této runy výslovně neuvádělo, že se vržené kladivo má vrátit do ruky, která ho vrhla. Proto mnoho trpaslíků náhle zjistilo, že jsou v bezvědomí po úderu jejich vlastní vracející se zbraně.
Zbraň s touto vyrytou runou může být použita jako vrhací zbraň s dosahem 12 palců s hodem na zásah na 2+. Na zranění cíle se tato zbraň bere, jako kdyby byla v přímém boji. Další runy na této zbrani se také použijí. Zbraň s touto runou může být použita v boji zblízka jako ruční zbraň. Tato runa však nemá v boji zblízka žádný efekt, pouze dělá z ruční zbraně zbraň magickou.
Runa síly ( Rune of Might ) 25 bodů
Přestože jsou malé postavy, trpaslíci používající zbraň s touto runou, jsou mocní protivníci.
Vícenásobné runy nemají žádný další efekt. Majitelova síla se zdvojnásobí při boji proti nepřátelům s odolností 5 nebo víc.
Mistrovská runa Snorriho Spangelhelma ( Master Rune of Snorri Spangelhelm ) 25 bodů
Snorri, runesmith vznešeného krále Karaz a Karaku v době Kallon, vytvářel po několik generací nádherné válečné zbroje pro vznešené krále. Bojoval v mnoha bitvách a proslul díky svému skvělému brnění stejně jako díky své unikátní zbraňové runě.
Zbraň s touto vyrytou runou vždy zasahuje na 2+.
Mistrovská runa rychlosti ( Master rune of swiftness ) 25 bodů
První úder vytvořil Thurgrom Hermit, poslední runesmith, který pracoval v elfích městech starého světa.
Zbraň na které je tato runa vyryta, vždy udeří jako první a to i proti napadení. V situaci, kdy mají nárok na první útok obě strany, udeří nejdřív ten kdo má vyšší iniciativu. Jestliže mají oba stejnou iniciativu, řiďte se pravidly pro první úder. Podívejte se na podrobnosti do pravidel Warhammeru ( Always Strike First ).
Runa zabíjení démonů ( Rune of Daemon Slaying ) 25/50/125 bodů
Proti všem modelům z armády Daemons of Chaos má zbraň s touto runou bonus +1 na zásah a +1 na zranění. ( 25 bodů )
Proti všem modelům z armády Daemons of Chaos má zbraň s touto runou bonus +1 na zásah a +1 na zranění a způsobuje Vícenásobné zranění ( D3 životů ) ( 50 bodů )
Proti všem modelům z armády Daemons of Chaos má zbraň s touto runou bonus +1 na zásah a +1 na zranění a způsobuje Vícenásobné zranění ( D3 životů ) a nepřítel ztrácí záchranný hod ( ward save ). ( 125 bodů )
Runa ohně ( Rune of fire ) 10/50/125 bodů
Zkušený runesmith dokáže vyrýt tuto runu tak rychle, že z výhně vytažený a doběla rozžhavený kov nestačí začít chladnout.
Zbraň s touto runou má zvláštní pravidlo Ohnivý útok. ( 10 bodů )
Zbraň s touto runou má zvláštní pravidlo Ohnivý útok a navíc silou 4 ohnivý dech ( Breath Weapon ) ( 50 bodů )
Zbraň s touto runou má zvláštní pravidlo Ohnivý útok a navíc silou 4 ohnivý dech a Vícenásobné zranění ( D3 životů ). ( 125 bodů )
Runa zuřivosti ( Rune of fury ) 25/60/100 bodů
Pokud se trpaslík, který zbraň používá, soustředí na nepotrestané zášti, znásobí runa jeho vztek za křivdy, které jeho národ musel vytrpět.
Zbraň s touto runou přidává +1 útok. ( 25 bodů )
Zbraň s touto runou přidává +1 útok a zvláštní pravidlo Frenzy ( 60 bodů )
Zbraň s touto runou přidává +1 útok a zvláštní pravidlo Frenzy. Navíc po každém úspěšném zásahu dává nositeli další útok, hoďte na zásah a na zranění jako normálně. Útoky získané tímto způsobem nepřidávají další útoky. ( 100 bodů )
Runa zděšení ( Rune of Dismay ) 20/45/80 bodů
Zbraň s touto runou dává nositeli zvláštní pravidlo Strach ( Fear ). ( 20 bodů )
Zbraň s touto runou dává nositeli zvláštní pravidlo Hrůza ( Terror ). ( 45 bodů )
Zbraň s touto runou dává nositeli zvláštní pravidlo Hrůza ( Terror ). Navíc, všechny jednotky v kontaktu s tímto modelem mají postih -1 na Vůdcovství ( LD ) ( 80 bodů )
Runa štípání ( Rune of cleaving ) 10/35/65 bodů
Tato runa byla původně vyryta na krompáčích horníků, aby jim pomohla prorazit skrz i tu nejtvrdší skálu.
Zbraň s tou runou dává nositeli zvláštní pravidlo Prorážení ( -1 AS ). ( 10 bodů )
Zbraň s tou runou dává nositeli zvláštní pravidlo Prorážení ( -1 AS ) a navíc dává nositeli +1 sílu ( S ). ( 35 bodů )
Zbraň s tou runou dává nositeli zvláštní pravidlo Prorážení ( -1 AS ) a navíc dává nositeli +1 sílu ( S ) a zvláštní pravidlo Killing Blow. ( 65 bodů )
Runa síly ( Rune of Might ) 25/60 bodů
Zbraň s tou to runou dává nositeli v boji dvojnásobnou sílu ( S ) proti modelům s odolností ( T ) 5 a nebo vyšší. ( 25 bodů )
Zbraň s tou to runou dává nositeli v boji dvojnásobnou sílu ( S ) proti modelům s odolností ( T ) 5 a nebo vyšší. Navíc těmto modelům dává Vícenásobné zranění ( D3 životů ). ( 60 bodů )
Třetí tato runa nemá žádný efekt.
Runa úderu ( Rune of striking ) 10/35/60 bodů
Vlastnosti této runy pomáhají majiteli zbraně snadno najít nepřítelovi slabiny.
Zbraň s touto runou dává nositeli +1 dovednost se zbraní ( WS ). ( 10 bodů )
Zbraň s touto runou dává nositeli +1 dovednost se zbraní ( WS ) a navíc vždy zaručuje znovu hodit neúspěšný zásah v přímém boji ( v CC ). ( 35 bodů )
Zbraň s touto runou dává nositeli dovednost se zbraní ( WS ) 10 a navíc vždy zaručuje znovu hodit neúspěšný zásah v přímém boji ( v CC ). ( 60 bodů )
Runa zášti ( Grudge rune ) 25 bodů
Často jsou nepřátelské hříchy tak velké, že trpaslík, který má tuto runu na své zbrani, nenalezne odpočinku dokud jeho nepřátelé nezaplatí tyto křivdy svou krví.
Když máte v armádě tuto runu, řekněte před začátkem hry jedenoho nepřátelského hrdinu nebo monstrum. Pokud se tento model potká s touto zbraní v přímém boji, má její nositel +1 na zásah a může znovu hodit neúspěšné hody na zranění .
Více těchto run nemá efekt.
Runa vzdoru ( Rune of Parrying ) 25 bodů
Zbraň s touto runou dává všem nepřátelským jednotkám, které jsou v kontaktu s modelem v boji zblízka mají proti tomuto modelu penalizaci -1 hod na zásah.
Více těchto run nemá efekt.
Runa zrychlení ( Rune of speed ) 5 bodů
Tato runa zvyšuje trpaslíkovu připravenost, což mu umožňuje vybírat si mnohem rychleji svoje cíle.
Zbraň s touto runou dává nositeli +1 rychlost ( I ). Každá další runa dává také +1 rychlost ( I ).
Runy brnění
Tyto runy vytváří nejmocnější ochrannou magii, která je trpaslíkům známa. Mohou být vyryté pouze na brnění. Každý trpasličí charakter může mít na brnění až tři runy.
Mistrovská runa neústupnosti ( Master rune of adamant ) 100 bodů
Poprvé tuto runu vykoval Gudil Twooboots na brnění, které mělo být darem pro trpasličího prince. Brnění bylo následně ukradeno osamělým banditou Ungrimem, který okrádal malé skupinky cestovatelů.
Model nosící brnění s touto runou má Odolnost ( T ) 10. Tato runa nemůže být použita s žádnou další runou na brnění.
Mistrovská runa gromrilu ( Master rune of gromril ) 30 bodů
Malé množství čistého gromrilu, je ten nejdůležitější prvek používaný při vytváření této runy. Jestliže se runa třeba jen nepatrně odlišuje od svého vzoru, ztrácí veškeré účinky.
Dává 1+ hodu na brnění, který už nemůže být žádným způsobem vylepšen.
Mistrovská runa odvahy ( Master Rune of fortitude ) 35/50/75 bodů
Traduje se mezi trpaslíky, že ten kdo nosí brnění s touto runou, se stává vnímavější. Tyto pověsti nikdy žádný z Runesmiths nepotvrdil, ačkoliv nikdo z nich se je také nikdy nepokusil vyvrátit.
Brnění s touto runou přidává nositeli +1 Odolnost ( T ). 35 bodů
Brnění vybavené dvěma těmito runami přidává nositeli +1 Odolnost ( T ) a 5+ záchranný hod ( ward ). 50 bodů
Brnění vybavené třemi těmito runami dává nositeli +1 Odolnost ( T ) a 5+ záchranný hod ( ward ). Navíc pokud nezachráníte hod na život a ten má Vícenásobné zranění, hoďte D6. Pokud hodíte 2+, utrpíte pouze 1 ztrátu života. Pokud hodíte na tento hod 1, pak utrpíte ztrátu za plný počet životů. 75 bodů
Runa železa ( Rune of iron ) 20/45/70 bodů
Železu obsahujícímu magii se říká magnetovec. Runa železa zvýrazňuje při vytváření magického brnění žádoucí vlastnosti magnetovce.
Brnění vybavené touto runou dává nositeli +1 život ( wound ) 20 bodů
Brnění vybavené dvěmi těmito runami dává nositeli +1 život ( wound ) a +1 odolnost ( T ). 45 bodů
Brnění vybavené třemi těmito runami dává nositeli +1 život ( wound ), +1 odolnost ( T ) a regeneraci ( 5+ ). 70 bodů
Runa ochrany ( Rune of shielding ) 25 bodů
Tato runa byla vytvořena během Války odplaty, jako ochrana proti šípům vznešených elfů.
Brnění vybavené touto runou dává jeho nositeli 2+ záchranný hod ( ward ) proti ztrátě životů způsobené střelbou nebo magickou střelou. Více těchto run nemá efekt.
Runa záchrany ( Rune of preservation ) 25 bodů
Když v bitvě v Hladovém lese sťal Wight Blade prince Valkana Firehanda, bylo mnoho Runesmiths a zbrojířů zděšeno zřejmou slabostí trpasličích brnění. Jejich odpovědí se stalo používání magické runy, která přidává zvláštní ochranu těm částem brnění, které nemohou být vyrobeny v patřičné síle.
Brnění vybavené touto runou dává jeho nositeli 2+ záchraný hod ( ward ) proti působení Killing Blow a Heroic Killing Blow. Více těchto run nemá efekt.
Runa impaktů ( Rune of Impact ) 10 bodů
Brnění vybavené touto runou dává jeho nositeli zvláštní pravidlo Impact Hits ( 1 ). Více těchto run nemá efekt.
Runa kamene ( Rune of stone ) 5 bodů
Trpasličí tradice vypráví o tom,jak byli naši předci vytvořeni ze skály prvních hor, proto je runa kamene první runou, kterou se učedníci učí vytvořit.
Brnění s tou runou přidává +1 k nositelovu brnění ( AS ). Více těchto run nemá efekt. Tato runa má vyjímku z pravidla Pýcha, více hrdinů může mít gromrilové brnění vybavené touto runou.
Runy standart
Tyto runy mohou být vepsány na standarty a poskytují ochranu celé jednotce před psychologií a magií. Také mohou být vepsány na bitevní standartu. Mistrovské runy vypisují na bitevní standartu Runesmiths pod dohledem kněží z Grungniho, Grimnirova a Valaya chrámu.
Master Rune of Groth One-Eye 75 bodů
Prapor s touto runou dává jednotce a všem spřáteleným trpasličím jednotkám do 12ti palců zvláštní pravidlo Stubborn.
Mistrovská runa Stromniho Redbearda ( Master Rune of Stromni Redbeard ) 75 bodů
Stromni Redbeard vytvořil tuto runu ve dnech Bael pro lorda z Karak Azul. Poprvé byla vyryta na bitevní standartě pro Duringa, syna Gringola, syna Grimnira.
Prapor s tou runou dává jednotce a všem spřáteleným trpasličím jednotkám do 12ti palců +1 k výsledku boje ( CC ).
Mistrovská runa Valaya ( Master rune of Valaya ) 65 bodů
Tuto prastarou runu vytvořila na úsvitu časů Valaya, předek bohyně.
Tento prapor dává +2 na všechny pokusy o rozptýlení ( dispel ) magie. Navíc všechna kouzla ve hře jsou při hodu D6 na 3+ ihned rozptýlena na začátku každé vlastní magické fáze ( hoďte odděleně pro všechny kouzla ve hře ).
Mistrovská runa Grungniho ( Master rune of Grungni ) 60 bodů
Tato runa láká magické větry, které svazuje do brnění trpaslíků stojících v její blízkosti, a tím jim dává ochranu proti nepřátelským zbraním.
Pouze pro nosiče bitevní standarty ( BSB ). Nosič válečné standarty s touto runou získává 4+ záchranný hod ( ward ). Navíc dává všem spřáteleným jednotkám do 6ti palců 5+ záchranný hod ( ward ) proti střelbě a magickým střelám.
Runa bitvy ( Rune of battle ) 35/70/125 bodů
Všechny trpasličí pevnosti používají standartu s runou bitvy. Mnoho z těchto standart je v současné době ztraceno, ale ty zbývající nosí trpaslíci stále s hrdostí vysoko vztyčené.
Prapor s touto runou dává jednotce +1 k výsledku boje ( CC ). 35 bodů
Prapor s dvěma těmito runami dává jednotce +2 k výsledku boje ( CC ). 70 bodů
Prapor se třemi těmito runami dává jednotce +2 výsledku boje ( CC ). Navíc přináší do boje jednu řadu útoků navíc. 125 bodů
Runa pomalosti ( Rune of slowness ) 35/50/80 bodů
Tato runa vytváří kolem trpaslíků téměř nepropustnou fyzickou zábranu, pro kterou čerpá sílu z trpasličí nepoddajné povahy.
Proti všem útočícím jednotkám na tento prapor dává hod D6, který odečtete z jejich útoku ( hoďte po jeho hodu na dosah útoku ). Jestliže má nepřítel tímto neúspěšný útok, pokračujte dle obecných pravidel. 35 bodů
Proti všem útočícím jednotkám na tento prapor dává hod 2D6, který odečtete z jejich útoku ( hoďte po jeho hodu na dosah útoku ). Jestliže má nepřítel tímto neúspěšný útok, pokračujte dle obecných pravidel. 50 bodů
Proti všem útočícím jednotkám na tento prapor dává hod 2D6, který odečtete z jejich útoku ( hoďte po jeho hodu na dosah útoku ). Jestliže má nepřítel tímto neúspěšný útok, pokračujte dle obecných pravidel. Navíc všem jednotkám v kontaktu s nosičem standarty dává v boji zvláštní pravidlo Vždy útočíš poslední. 80 bodů
Runa svatyně ( Rune of sanctuary ) 15/30/45 bodů
Tato runa vytváří antimagickou oblast. Runa využívá trpasličího vzdoru k odklánění mystických útoků.
Tento prapor dává jednotce magickou odolnost ( 1 ). 15 bodů
Tento prapor dává jednotce magickou odolnost ( 2 ). 30 bodů
Tento prapor dává jednotce magickou odolnost ( 3 ). 45 bodů
Runa stoicizmu ( Rune of stoicism ) 35 bodů
Tato runa připomíná všem trpaslíkům, že ačkoliv je jejich počet stále menší, každý z nich v sobě nese dědictví svých předku a proto nezůstanou nikdy sami.
Tento prapor přináší jednotce zvláštní pravidlo Stubborn.
Strolazova runa ( Strollaz´s rune ) 35 bodů
Tato runa využívá neúnavnou povahu trpaslíků, která jim umožňuje pochodovat bez přestávky celé dny a noci. Tato magie je tak silná, že je velký problém přerušit jejich pochod.
Tento prapor dává jednotce zvláštní pravidlo Předvoj ( Vanguard ) rozmístění.
Runa odvahy ( Rune of Courage ) 20 bodů
V souladu se silným smyslem pro povinnost a věrnost, tato runa podporuje trpasličí odhodlanost.
Tento prapor dává jednotce zvláštní pravidlo imunitu na psychologii.
Runa předků ( Ancestor rune ) 20 bodů
Při nepřízni osudu trpaslíci často vzhlíží k runě předků, která jim připomíná jejich povinnost.
Na jedno použití. Více těchto run nemá efekt. Tento prapor dává jednotce možnost složit test na útek ( Break test ) na jedné kostce D6. Pouze jednou, po té je runa zničena.
Runy talismanů
Runy talismanu mohou být vepsány na amulety, opasky, koruny, helmy a další ozdobné kusy, ačkoliv nejvíc jich můžete nalézt na prstenech.
Mistrovská runa rovnováhy ( Master rune of balance ) 50 bodů
Vytvořena na žhnoucím popelu z ukořistěných kouzelných knížek, tato runa hladoví po magické síle a proto ji krade nepříteli.
Pouze pro runesmiths a runelords. Během nepřátelské magické fáze umožňuje tato runa trpasličímu hráči hodit kostkou D6 a na 4+ odebrat jednu ze soupeřových sesílacích kostek a přidat ji k vlastním dispelovacím kostkám.
Mistrovská runa zášti ( Master rune of spite ) 25 bodů
Tato runa byla původně vytvořena k ochraně brány do Karaz a Karak, během času pak byla přenesena i na další zařízení.
Každý model, který modelu s tímto přívěškem způsobí v boji nezachráněný hod na život, utrpí zásah silou 5.
Mistrovská runa průchodu ( Master Rune of Passage ) 10 bodů
Model s tímto přívěškem a každá připojená jednotka získávají automatické složení testu na nebezpečný terén.
Runa ochrany ( Rune of Warding ) 15/35/45 bodů
Techniku potřebnou k vytvoření této runy se učedníci na Runesmiths učí už začátku svého studia.
Model s tímto talismanem má 6+ záchranný hod ( ward save ). 15 bodů
Model s tímto talismanem má 5+ záchranný hod ( ward save ). 35 bodů
Model s tímto talismanem má 4+ záchranný hod ( ward save ). 45 bodů
Runa rozbíjení kouzel ( Rune of spellbreaking ) 25/45 bodů
Jakmile jednou runesmith zvládne vytvořit runu ochrany, může se začít učit složitější runy.
Pouze pro Runesmiths a Runelords. Pouze na jedno použití. Tato runa okamžitě zastaví nepřátelské kouzlo. Runa může být použita na automatické rozptýlení nepřátelského kouzla, aniž byste museli házet kostkami. Tato runa nemůže být použita proti kouzlům, které jsou seslány neodvratitelnou silou.
Pouze pro Runesmitha a Runelorda. Pouze na jedno použití. Když je sesláno kouzlo, Runesmith nebo runelord může použitím tohoto talismanu automaticky rozptýlit kouzlo i bez hodu rozptylovacími kostkami. Tato runa nemůže zastavit kouzlo seslané nezadržitelnou silou a nemůže rozptýlit kouzlo ve hře v tom kole, kdy bylo sesláno. 25 bodů
Druhá runa působí stejně jako první. Navíc po rozptýlení hoďte D6 a na 4+ nepřátelský kouzelník seslané kouzlo zapomněl až do konce hry. Více těchto run nemá efekt. 45 bodů
Runa štěstí ( Rune of Luck ) 15 bodů
Poprvé nosil tuto runu vyrytou na prstenu Magnund Hammerson, který se s ní pokoušel získat bohatsví v hazardních hrách.
Pouze na jedno použití. Model s tímto talismanem může během hry znovu hodit neúspěšný hod na zásah, zranění, hod na záchranu brněním, záchranný hod ( ward ), nebo test statistik. Více těchto run nemá efekt.
Runa výhně ( Rune of the Furnace ) 5 bodů
Původně byla tato runa určena k tomu, aby pomáhala trpaslíkům při práci v horkých kovárnách, ale brzy byla přizpůsobena k použití v boji.
Model s tímto talismanem má 2+ záchranný hod ( ward ) proti všem zraněním se zvláštním pravidlem ohnivý útok.
Inženýrské runy
Na trpasličí válečné stroje mohou být vepsány až tři inženýrské runy, které jsou popsány níže. Pamatujte si, že výstřel z válečného stroje na kterém je vyryta minimálně jedna inženýrská runa, se počítá jako magický útok.
Mistrovská runa obětování ( Master rune of Immolation ) 30 bodů
Vymyšlena k zastavení nepřítele likvidujícího stroj a jeho posádku, je tato runa vyvolávána pouze v beznadějných situacích.
Pouze na jedno použití. Trpasličí hráč může válečný stroj s touto runou nechat zničit na konci jakéhokoliv kola bojů ještě před spočítáním výsledku boje. Válečný stroj a veškerá zbývající posádka jsou odstraněny a každá nepřátelská jednotka, která je v boji s tímto válečným strojem dostane magický zásah 2D6 silou 4 se zvláštním pravidlem ohnivý útok, rozděleno stejně jako při střelbě. Jakákoliv nepřátelská jednotka, která útočí v tomto kole může mít ovrrun jako normálně. Tato runa je automaticky použita, když válečný stroj ztratí v boji poslední život.
Mistrovská runa utajení ( Master rune of Disguise ) 25 bodů
Tato runa dokáže pomocí magie zakřivit prostor kolem stroje tak, že je normálně takřka neviditelný.
Válečný stroj s touto runou se vždy počítá, jako by byl v těžkém krytu ( hard cover ).
Runa pronikání ( Rune of Penetrating ) 40/50 bodů
Pokud je tato runa vepsána na střelivo válečného stroje, způsobuje při zásahu větší škody.
Tato runa zvyšuje válečnému stroji sílu o +1, až na maximum 10. 40 bodů
Tato runa zvyšuje válečnému stroji sílu o +1, až na maximum 10. A navíc druhá tato runa umožňuje kdykoliv během hry znovu hodit jeden nepovedený hod na zranění ( wound ). Třetí runa nemá efekt. 50 bodů
V případě že se jedná o katapult, se bonus síli zvedá na obou jeho hodnotách ( střed i okraj templáty ).
Runa statečnosti ( Stalwart rune ) 15/30 bodů
Mnoho trpaslíků věří, že stroj s touto runou vydrží navěky.
Válečný stroj s touto runou má +1 k výsledku boje. 15 bodů
Válečný stroj s dvěma těmito runami má +1 k výsledku boje a navíc je jeho posádka nerozprášitelná ( Unbreakable ) 30 bodů
Tři runy nemají efekt.
Runa přesnosti ( Rune of Accuracy ) 25 bodů
Jakmile stroj s touto runou vystřelí střelu, žár runy začne působit na magické větry, které pak nesou kámen ve správném směru.
Válečný stroj s touto runou má +1 na zásah. Jestliže nepoužívá střeleckou dovednost ( BS ) na zásah, pak může znovu hodit scatter kostkou. Jestliže je tato kostka znovu hozena, musí se přijmout její druhý hod.
Více run nemá efekt.
Runa kování ( Rune of Forging ) 25 bodů
Při výrobě válečného stroje, s každou ranou kladivem kterou inženýr udeří, musí Runesmith odříkávat speciální litanii. Tento proces může trvat i několik týdnů.
Válečný stroj s touto runou může kdykoliv znovu přehodit výbuch ( misfire ) artillery kostkou. Jestliže padne znovu výbuch ( misfire ), musí se druhý hod přijmout. Více run nemá efekt.
Flakksonova runa hledání ( Flakkson´s rune of Seeking ) 15 bodů
Tato runa dělá díky magií řízeným šípům šípomet smrtelně nebezpečným všem letcům.
Pouze pro šípomet. Válečný stroj s touto runou má +1 k hodu na zásah proti všem lítajícím jednotkám.
Více těchto run nemá efekt.
Runa ohně ( Rune of Burning ) 5 bodů
Veškeré střelivo vystřelené strojem se při zásahu cíle vznítí.
Všechny střelecké útoky válečného stroje s tout runou jsou podle zvláštního pravidla ohnivé.
Více těchto run nemá efekt.
Text z Anglického originálu Games Workshopu přeložil Horned Rat´s a Dupi.